השוק

דן אנד ברדסטריט מעריכים: 25% מהסוחרים יקרסו בשנת 2023

על פי הערכת דן אנד ברדסטריט בשנת 2023 כ-25% מהסוחרים בענף הרכב יקרסו. הערכה זו מגיעה על סמך אינפלציה גבוהה שמגיעה אל מול ייקור עלויות המימון, הן למגזר העסקי והן עבור המגזר הפרטי
מערכת ice | 
רויטל רוט (צילום יח"צ)
בשנים האחרונות, בהתאם לגידול האוכלוסייה בישראל, היעדר תשתיות מספקות ותחבורה ציבורית שאינה מהווה עדיין תחליף, ענף הרכב אופיין בפעילות רחבה אך פעילות זו הואטה בשנה החולפת.
שרשרת הערך בענף הרכב כוללת את יצרני הרכב הבינלאומיים, יבואני הרכב, סוחרי רכב, גופי מימון והמשתמשים הסופיים: משקי בית ופירמות עסקיות וגופים ציבוריים. נכון לשנת 2022 נעו על כבישי ישראל כ-3.85 מיליון כלי רכב, וכ-86% מתוכם הינם כלי רכב פרטיים.
למרות רמת מינוע נמוכה יחסית בישראל (כמות כלי רכב לכל 1,000 תושבים), צפיפות התנועה בישראל עדיין בין הגבוהות בעולם, ובהסתמך על מחקרים שנעשו בשנים קודמות, גבוהה פי 3.5 מהממוצע ב-OECD  בשל ריכוז אוכלוסייה וצפיפות גבוהה במרכז הארץ, תחבורה ציבורית שאינה מפותחת דיו ולא מהווה כיום תחליף מספק להחזקת רכב וקצב סלילת כבישים שלא מדביק את הגידול באוכלוסייה ואת העלייה ברמת החיים בישראל.
רויטל רוט, מנהלת מחלקת אנליזה בדן אנד ברדסטריט: "על פי מדדי דן אנד ברדסטריט, השילוב של אינפלציה גבוהה מחד, אל מול ייקור עלויות המימון, הן למגזר העסקי והן עבור המגזר הפרטי, כמו גם הירידה הצפויה בצריכה הפרטית כתוצאה, העלו החל מהמחצית השנייה של 2022 את רמת הסיכון הכללי במשק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה