השוק

ענקית המזון המהיר בפאניקה: תצליח להמכר ב-8 מיליארד דולר?

סאבוויי לוחצת את הזכיינים שלה לא לסגור סניפים או למכור, פותחת עוד סניפים ללא עלות רכישת זכיון, כאשר ענקית המזון המהיר רואה מכירה של 8 מיליארד דולר מתקרבת
מערכת ice | 
מסעדת סאבווי בסייפאן (צילום Aura Air Docomo)
ענקית המזון המהיר הוותיקה סאבוויי לוחצת על בעלי הזיכיון שלה כדי לחזק את המכירות והרווחים בזמן שענקית הסנדוויצ'ים הנאבקת מנסה להשיג קונה, כך פורסם ב-The Post. רשת המזון המהיר הגדולה ביותר בארצות הברית מציעה לחברות השקעות פרטיות מכירה עתידית על ידי הצגת הכנסות ורווחים שמרמזים שהחברה עשויה להיות שווה יותר מ-8 מיליארד דולר.
Subway בבעלות פרטית, טוענת בשנה שעברה שהיה לה בין 650 ל-750 מיליון דולר ב-Ebitda, או רווחים לפני ריבית, מסים, פחת והפחתות, אמרו מקורות המקורבים לשיחות. לפיכך, הצעות המחיר צפויות להגיע בין פי 10 ל-12, וכתוצאה מכך תג מחיר של 7 מיליארד דולר עד 8.4 מיליארד דולר, אמר מקור אחד.

עם זאת, מקורות אומרים שסאבוויי החלה לאלץ את בעלי הזכיונות ברחבי המדינה לשלם את החשבון עבור שדרוגי חנויות במחירים גבוהים, אפילו כשהחלה לבטל עמלות לבעלים פוטנציאליים. הרשת גם דוחה את מי שמחפש לסגור מקומות שמפסידים כסף.
זכיין ותיק אחד בחוף המזרחי עם יותר מתריסר חנויות סאבוויי רצה לאחרונה לסגור שתי חנויות לא רווחיות. בדרך כלל, זו לא תהיה בעיה מאחר והאופציות שלו לחמש שנים לחדש את הרישיונות יפוגו, אמר הזכיין. במקום זאת, סאבוויי שינתה את המדיניות שלה לגבי חוזי שכירות פג, ואמרה לו שהוא יצטרך למכור את כל המסעדות שלו - כולל הרווחיות, טען הזכיין המתוסכל.
כדי למשוך קונים במקומות חדשים, סאבוויי ויתרה על דמי הזיכיון של 12,500 דולר, לפי מסמכים פנימיים. חנויות קיימות נמכרות במחירים זולים מאוד, אמרו הזכיינים. "מישהו הרגע קיבל שתי חנויות סאבוויי תמורת $1 לחנות ויש לו שנה לשפץ", אמר הזכיין בחוף המזרחי. "זוהי תקיפה כוללת של התאגיד".
בחודש שעבר פרסמה הרשת תוכנית להוספת פורסות בשר, כביכול כדי לתת לקונים את הרושם שבשרי המעדנייה טריים כמו אצל היריבה הצומחת במהירות, ג'רזי מייק. למרות שהפורסים בחינם, הזכיין יצטרך לשלם יותר בביטוח פיצויי עובדים כדי להפעיל אותם, אמרו הזכיינים. "הם רוצים שנשקיע את הכסף בחנויות עכשיו לפני שחברת השקעות נכנסת וצריכה להוציא את הכסף", אמר מפעיל החוף המערבי.
Subway, שאינה מחזיקה באף אחת מכ-20,000 המסעדות בארה"ב של הרשת ומסתמכת על זכיינים שישלמו 8% דמי תמלוגים ברוטו, אמרה שהמכירות עלו ב-7.8% בשנה שעברה בהשוואה ל-2021, וחרגו מהתחזיות שלה ביותר מ-700 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה