השוק

"בנק ישראל צריך לבחון הורדת ריבית", האינפלציה כאן כדי להישאר?

יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, מגיב לעליית מדד המחירים לצרכן: "המדד הנוכחי הוא מסר לממשלה לנהוג בריסון תקציבי ולא להאיץ את גל האינפלציה הבא באמצעות הרחבה תקציבית, משרד האוצר חייב לרסן את המסגרת התקציבית"
מערכת ice |  1
דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי (צילום ויקיפדיה, pexels, pixabay)
בהמשך לפרסום על עליית מדד המחירים לצרכן, דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי, מגיב לאינפלציה במסגרת דבריו בכנס ה-26 לנושאי עבודה של נשיאות המגזר העסקי וההסתדרות החדשה: "המדד הנוכחי הוא מסר לממשלה לנהוג בריסון תקציבי ולא להאיץ את גל האינפלציה הבא באמצעות הרחבה תקציבית".
"האינפלציה בישראל היא אינפלציה עיקשת אולם המדד אינו משקף את קו המגמה. הסיבה לכך היא משום שהגורמים אשר מבטאים תנודות חריפות יותר כפי שקורה באירופה; לדוגמא בתחום האנרגיה רלוונטיים במידה מועטה לישראל. יחד עם זאת, חייבים להסתכל על המדד בראייה אסטרטגית ומערכתית. לצורך העניין, הירידה בכמות הרכישות של דירות חדשות משקפת את העובדה שמחירי הדיור נמצאים בהאטה. את ההשפעה של ריבית בנק ישראל רואים בדרך כלל בטווחי זמן שנעים בין חצי שנה ל-9 חודשים. לפיכך, בנקודת הזמן הזו בנק ישראל צריך להתחיל לבחון תהליכי הורדת ריבית, ובמקביל משרד האוצר חייב לרסן את המסגרת התקציבית בחוק התקציב אשר מתגבש, על מנת למנוע סחרור אינפלציוני נוסף".

כאמור, את הדברים הללו אמר אמיתי במהלך כנס אילת ה-26 לנושאי עבודה בהובלת נשיאות המגזר העסקי (ארגון הגג של העסקים בישראל) וההסתדרות החדשה המתקיים השבוע באילת, ועוסק באתגרים במארג יחסי העבודה, מארג העבודה כמנוע כלכלי חברתי ובעולם העבודה המשתנה עם התייחסות למגוון נושאים, ביניהם: הסכמי שכר בתקופה של עליות מחירים, חופש הביטוי במקום העבודה, התפטרות שקטה, הכשרות מקצועיות כבסיס לשימור עובדים ועוד, מתוך מטרה לשפר את הפריון והצמיחה בישראל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    Reducing the interest rate now?
    Jioes 02/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    Reducing the interest rate will increase the inflation rate. This is basic economics. Go to school, man.
    סגור