השוק

האינפלציה חוזרת להרים ראש: מדד ינואר עלה ב-0.3%

התחזיות המודמות צפו לעלייה של 0.1% בלב וזה אומר שעוד לפני השפעת התקציב המרחיב של הממשלה החדשה הרי שהאינפלציה חוזרת להרים ראש; קצב האינפציה השנתי עדיין גבוה והוא עומד על 5.4%
ניצן כהן | 
ירידות בבורסה (צילום shutterstock)
למרות התחזיות האופטימיות מדד המחירים לצרכן עלה בינואר ב-0.3%. התחזיות המוקדמות ציפו למדד של 0.1% בלבד מה שהיה אמור לשקף את התחלת החלחול של העלאות הריבית.
מדד המחירים לצרכן ללא דיור ומדד המחירים לצרכן ללא ירקות ופירות עלו ב0.4%. מדד המחירים לצרכן ללא אנרגיה עלה ב0.1%. עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפים: שונות שעלה ב1.7%, תחזוקת הדירה שעלה ב1.4%, בריאות שעלה ב1.0% ומזון שעלה ב0.9%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפים: הלבשה והנעלה שירדו ב4.9%, ירקות טריים שירדו ב-1.9% ותרבות שירד ב1.6% ב-12 החודשים האחרונים (ינואר 2023 לעומת 2022) עלה המדד ב5.4%.

צריך לזכור שיעד יציבות המחירים עומד על טווח של 1% עד 3% וזה אומר שבנק ישראל מכוון ל-2%. טיוטת תקציב המדינה שפורסמה היום מדברת על הוצאה נוספת מעבר לתקציב הרגיל ש ל60 מיליארד שקל וזה אומר שעלות ההסכמים הקואליציוניים היא 20 מיליארד שקל וזו מדיניות שלמעשה נוגדת את מדיניות בנק ישראל שיצטרך להעלות את הריבית בשיעור אגרסיבי מכפי שהשוק צפה קודם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה