השוק

לידר שוקי הון: 2023 תהיה בעייתית, יש ירידה בהכנסות ממסים

הכלכלן הראשי של לידר שוקי הון, יונתן כץ, מסמן את שנת 2023 כשנה בעייתית כשגם הכנסות המדינה יורדות ומנגד ההוצאות עולות; האינפלציה בינואר צפויה לעלות ב-0.1% והריבית תעלה בעוד 0.5% עד לסוף השנה
ניצן כהן | 
יונתן כץ (צילום צביקה דור, shutterstock, פלאש 90)
הכלכלן הראשי של לידר שוקי הון, יונתן כץ, מסמן את שנת 2023 כשנה בעייתית. להערכתו, הכנסות המסינה ימשיכו לרדת השנה בעוד ההוצאה הממשלתית תמשיך לעלות וזה מסמן את הכיוון לעליית תשואות האג"ח.
כץ כותב ללקוחות בית ההשקעות כי נתוני תקציב המדינה בחודש ינואר מצביעים על ירידה חדה בהכנסות ממסים, בפרט בגביית מס הכנסה, אך גם בגבייה ממיסי צריכה. סקר המגמות בסקטור העסקי מצביע על צמיחה יציבה כעת עם ציפייה להתמתנות. לעומת זאת, אומר כץ, משקי הבית פסימיים יותר כאשר מדד האמון הצרכני של הלמ"ס ירד ב-4 נקודות ל-21 בינואר, רמה שהיא היסטורית מאד נמוכה.

עוד אומר כץ כי סביבת האינפלציה ממשיכה להיות גבוהה כשהפיחות בשקל נמשך. "אנו צופים מדד של 0.1% בחודש ינואר בהשפעת התייקרות במחירי החשמל, המזון ורכבים, אך מנגד צפויה ירידה עונתית חדה במחירי ההלבשה. מחירי הנפט בעולם עלו על רקע הודעת רוסיה על קיצוץ בתפוקת הנפט.כשהפיחות בשקל התחזק לקראת סוף השבוע ונמשך לאחר קביעת השער היציג ביום שישי".
"שנת 2022 הייתה שנה מאד מבורכת, עם שילוב של גידול מהיר בהכנסות וגידול מתון יחסית בהוצאות הממשלה" אומר כץ "שילוב זה הביא לעודף תקציבי של 0.6% תוצר. שנת 2023 צפויה להיות בעייתית בשני התחומים: גם האצה בהוצאות וגם ירידה נומינלית בהכנסות.
 
"בניגוד לתפיסה המקובלת, דחיית אישור התקציב לא מהווה גורם מרסן הוצאות. הגירעון התקציבי עלול להגיע ל-3.7% תוצר, מה שיכתיב עלייה בגיוס הממשלתי. הרעה בסביבה הפיסקאלית צפויה לתמוך בצמצום בפער התשואות מול ארה"ב" מסיים כץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה