השוק

האינפלציה בארה"ב בינואר גבוהה מהתחזיות ב-0.5%

מדד הליבה עלה ב-0.4% לעומת התחזיות שצפו 0.3%; האינפלציה בקצב שנתי של 6.4% לעומת התחזיות שצפו 6.2%
ניצן כהן | 
בורסה (צילום vecteezy)
מדד המחירים לצרכן האמריקאי עלה יותר מהתחזיות ב-0.5% לעומת התחזית שצפתה 0.4%. מדד הליבה עלה אף הוא בינואר יותר מהתחזיות המוקדמות בשיעור של 0.4% בעוד התחזיות צפו לעלייה של 0.2% בלבד. קצב האינפלציה השנתי יורד אבל ממשיך להיות גבוה בשיעור של 6.4% לעומת התחזיות המוקדמות שצפו לעלייה של 6.2%.
החוזים העתידיים על המדדים בארה"ב עולים לאחר הפרסום ותשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי יורדת. 
הנחת העבודה היא שהפדרל ריזרב ימשיך להעלות את הריבית לפחות עוד פעמיים במנות של 0.25% כל אחת. שוק העבודה האמריקאי ממשיך להיות חזק ומכאן ניתן להניח ששוק העבודה יוכל להכיל את העלאות הריבית הנוספות.
בעוד האנליסטים בניו יורק מנסים לשדר אופטימיות לפיה לא צריך יהיה להעלות את הריבית בשיעורים חדים מידי הרי שהכלכלנים מתחילים לשדר מסרים שונים מעט ולפיהם הריבית חייבת לעלות בשיעורים חדים יותר והיא תישאר הרבה יותר זמן ברמות הגבוהות כדי להחזיר את האינפלציה לאמצע טווח יציבות המחירים. זה בטח לא יכול לקרות עם עוד שתי העלאות ריבית מתונות.
שני הנתונים עליהם מסתכל הפדרל ריזרב כשהוא קובע את גובה הריבית הם שוק העבודה שחזק ויכול לקלוט עוד העלאות ריבית ומדד הליבה שגם הוא היה בחודש ינואר גבוה מהתחזיות המוקדמות. נזכיר כי מדד הליבה מנטרל רכיבים עונתיים כמו המזון והאנרגיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה