השוק

הקרב על ישראכרט: מנורה משפרת את ההצעה לרכישת החברה

אחרי שהראל ביטוח חתמה על הסכם לרכישת ישראכרט לפי שווי של כ-3 מיליארד שקל, חברת הביטוח מנוהר משפרת את ההצעה ומעלה את השוי של ישראכרט ל-3.2 מיליארד שקל
ניצן כהן | 
רן עוז מנכ"ל ישראכרט (צילום פזית עוז, pixabay)
הקרב על ישראכרט מתחמן. אחרי שחברת הביטוח הראל חתמה על הסכם לרכישת ישראכרט לפי שווי חברה של כ-3 מיליארד שקל, חברת הביטוח מנורה א מוותרת ומעלה את ההצעה שלה לחברה כך שתשקף שווי לישראכרט של 3.2 מיליארד שקל.
נזכיר כי בימים האחרונים נחתמה עסקה למכירת ישראכרט לחברת הביטוח הראל. הראל מציעה לרכוש את מלוא מניות ישראכרט ולמחוק אותה מהמסחר. השווי בו נקבה הראל עומד על 3 מיליארד שקל ואילו השווי המעודכן להצעת מנורה עומד על 3.2 מיליארד שקל.

הבדל משמעותי נוסף בין שתי ההצעות הוא היקף העסקה. בעוד הראל מעוניינת לרכוש את כל מניות ישראכרט ולהפוך אותה לחברה פרטית, הרי שמנורה מעוניינת לקנות "רק" שליש מהחברה, כלומר כ-64 מיליון מניות (מתוך כ-200 מיליון שיש לחברה) וזה אומר שישראכרט בבעלות של מנורה תשאר ציבורית אם כי השליטה בה תהיה בידי מנורה.
הצעת הרכש של מנורה היא כאמור ל-64 מיליון מניות במחיר 15.98 שקל למניה, זאת בעוד מניית ישראכרט נסחרת בבורסה ב-13.43 שקל.
ישראכרט עברה בשנה האחרונה תהליך מורכב מאוד של חתימה על הסכם הפצה חדש עם בנק הפועלים, מה שמבטיח שהיא תשמור על מעמדה כחברה הגדולה בישראל בתחום כרטיסי האשראי ובמקביל היא פתחה בתהליך התייעלות כואב שכלל פיטורי לא מעט עובדים.
צריך לזכור שבאופן עקרוני למרות שנחתמה עסקה בין ישראכרט (שאין בה גרעין שליטה) לחברת הביטוח הראל הרי שההסכם צריך לקבל את הסכמת בעלי המניות באסיפה הכללית. הצעתה של מנורה אמורה לקבל אף היא את הסכמת בעלי המניות וכאן לא מדובר באסיפה כללית אלא בהיענות להצעת הרכש, מה שעוקף למעשה את ההסכם בין הראל לישראכרט.
ההכנסות של ישראכרט ברבעון השלישי של השנה הסכתמו בכ-700 מיליון שקל והרווח הנקי שלה הסתכם ב-60 מיליון שקל. המאזן של החברה עומד על כ-24 מיליארד שקל והונה העצמי מסתכם בכמעט 3 מיליארד שקל. המניה של ישראכרט עלתה מתחילת השנה בכ-32% בעיקר הודות למאבק השליטה במתרגש עליה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה