השוק

עסקת הענק נסגרה: ישראכרט נמכרת לחברת הביטוח הראל

פרסום ראשון: חברת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל נמכרת לחברת הביטוח הראל לאחר שזו העלתה את המחיר כך שישקף שווי של כמעט 3 מיליארד שקל
ניצן כהן |  2
רן עוז מנכ"ל ישראכרט (צילום פזית עוז, pixabay)
נחתמה עסקת הענק, חברת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל, ישראכרט תימכר להראל. חברת הביטוח העלתה את המחיר כך שישקף לישראכרט שווי של 3 מיליארד שקל. הראל, אם כן, חתמה היום (ראשון) על עסקת מיזוג מחייבת עם חברת האשראי בתמורה לשווי של 2.934 מיליארד שקל. העסקה כפופה לאישור האסיפה הכללית של ישראכרט. 
סגן יו"ר הראל, בן המבורגר, המוביל את העסקה מטעם הראל, מסר: “אנו שמחים על חתימת העסקה ומאמינים כי היא טובה לכלל בעלי העניין בישראכרט. אנו מאמינים כי המחיר שהצענו בעסקה ראוי והוגן. המחיר משקף פרמיה של 38.2% על מחיר מניית ישראכרט נכון ליום הגשת הצעתנו. להבדיל מההצעה הנגדית שהוגשה לישראכרט, ההצעה שלנו תקפה ל-100 אחוז מהמניות באופן שוויוני ולא ל-32% בלבד". 

ההצעה הנגדית, במידה ותאושר, תנטרל בפועל פרמיית שליטה עתידית ל-68% מבעלי המניות הנותרים בחברה. בפועל משקף השווי שהצענו לבעלי המניות בישראכרט פרמיה המסתכמת ב-811 מיליון שקל אל מול 300 מיליון ששקל בלבד של ההצעה הנגדית. 
אישור רגולטורי של העסקה שנחתמה איתנו היום מוגבל לכ-9 חודשים, פרק זמן ריאלי לכל הדעות, וזאת להבדיל מהמגבלה בת 60 הימים שמוטלת על ההצעה הנגדית, דבר שהופך את הסיכוי להשלמתה לקלוש. מעבר לפרמיה שמגולמת בהצעתנו בסך של כ-811 מיליון שקל נושאת התמורה בעסקה עמנו גם ריבית צמודה של כ-1.2% עד למועד השלמת העסקה. 
בהנחת אינפלציה של כ-4% בשנה ומועד השלמה של כ-9 חודשים לערך מהיום, תגדל הפרמיה לבעלי המניות בכ-115 מיליון שקל נוספים לסך כולל של כ-935 מיליון שקל. לעומת זאת, התמורה בהצעה המתחרה הינה קבועה ואינה צמודה. אנו מאמינים כי העסקה עימנו טובה יותר גם לתחרות ותביא להגברה משמעותית של התחרות בשוק האשראי בישראל, זאת בין היתר משום שבבעלות של 100% תוכל הראל להאיץ את צמיחתה של ישראכרט".
מישראכרט נמסר כי: "דירקטוריון החברה סבור כי הסכם המיזוג הוא לטובת החברה, וזאת הודות לכך שמדובר בעסקה לרכישת 100% מהון המניות המונפק של החברה בתנאים זהים לכלל בעלי מניותיה ובמחיר הוגן ששופר משמעותית מול ההצעה המקורית של הראל. בנוסף, קיימת וודאות גבוהה לביצוע העסקה והיא צפויה לתמוך בהמשך צמיחתה של החברה וביישום תכניותיה העסקיות. בשלב הבא תובא העסקה לאישור בעלי המניות, ובכך למעשה דירקטוריון החברה מאפשר לבעלי המניות לקבל את ההחלטה המיטבית עבור החברה, ויזמן אסיפת בעלי מניות בה יובאו פרטים מלאים על עסקת המיזוג ונימוקי הדירקטוריון לאישורה".
עוד נמסר: "בהתאם להסכם המיזוג, החברה תהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של הראל, וכן יימחקו כל מניות החברה מן המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב, אך אגרות החוב של החברה תמשכנה להיסחר בבורסה, והחברה תישאר מחויבת בחובות דיווח כתאגיד מדווח. ההסכם כולל תנאים מתלים לסגירת העסקה, בהם קבלת אישורים מאסיפת בעלי המניות של ישראכרט, מהממונה על התחרות, המפקח על הבנקים והממונה על הביטוח (במידת הצורך), כנדרש. באם כל האישורים יתקבלו, ההסכם מיועד ליישום עד סוף הרבעון השלישי השנה".
ישראכרט יוצגה בעסקה ע"י עו"ד דליה טל וכן ע"י משרד עורכי הדין ארדינסט, בן נתן, טולידאנו ושות'. הראל יוצגה ע"י משרד עו"ד ארנון-תדמור לוי. ברקליס ליווה את דירקטוריון ישראכרט בתהליך המכירה להראל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בלוף אחד גדול (ל"ת)
    רונית 02/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    טוב שעזבתי
    עמית 02/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שמחה שעזבתי את בנק הפועלים - כשיש הראל אין לך ביטוח, עכשיו עדיף גם בלי ישראכרט
    סגור