השוק

פייסבוק בפאניקה? בדרך לסבב פיטורים שני תוך 3 חודשים

ענקית אפליקציות התקשורת נמצאת לפי מקורות פנימיים בשלבי הכנות אחרונים לגל פיטורים שני, רבעון בודד לאחר שכבר הודיעה על פרידה מ-13% מכוח האדם שלה. למרות זאת, היא צפויה לסיים את השנה עם יותר הוצאות מאשר בשנה הקודמת
יאיר מור |  1
מטא (צילום shutterstock)
מטא (לשעבר פייסבוק) עומדת כנראה בפתחו של סבב קיצוצים משמעותי נוסף – השני שלה תוך שלושה חודשים, כך מדווח הערב (שבת) העיתון פייננשל טיימס.
לפי שני מקורות בחברה, בשבועות האחרונים מעכבים בכירי החברה במכוון אישור תקציבים לצוותים רבים בתוכה, מתוך כוונה ברורה להקטין אותם אף יותר מכפי שהיה צפוי בחודשים האחרונים, ולאלץ את המנהלים לפטר המוני עובדים נוספים.
כזכור, בנובמבר הודיע מייסד ומנכ"ל מטא, מארק צוקרברג, על סבב פיטורים ענק של 11,000 עובדים, המהווים 13% מכוח האדם של החברה נכון לדו"ח ההרבעון השלישי שלה. בשבוע שעבר, בדו"ח שלה לרבעון האחרון ושנת 2022 כולה, היא דיווחה על ירידות של 4% בהכנסות, 49% ברווח התפעולי ו-55% ברווח הנקי ברבעון וירידות של אחוז בהכנסות, 38% ברווח התפעולי ו-41% ברווח הנקי לאורך השנה. זאת לעומת עליות חדות של 22% ברבעון ו-23% בשנה בהוצאותיה. בתגובה אמר צוקרברג כי השנה תהיה "שנת יעילות" בחברה – מה שיתבטא בכך שהיא תוריד את הוצאותיה הצפויות בחמישה מיליון דולר, מטווח של 94-100 מיליון ל-89-95 מיליון – עדיין יותר מההוצאות בשנה שעברה.
החברה עצמה לא הגיבה לדיווח.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פייסבוק היא לא חברת תקשורת.
    דני 02/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לה רשתות חברתיות, פיכסבוק, אינסטפיכס. הלוואי שתתרסק ותעלם.
    סגור