השוק

בנק לאומי רודף אחרי הכסף: לוקח הלוואה מבנק אחר

אחרי שלאומי התקשה לגייס אג"ח COCO ירוק, הוא נאלץ לקחת אשראי בנקאי בחו"ל כדי לעמוד ביעד שהציב לעצמו להעמדת אשראי לגופים ירוקים; לאומי למעשה רודף אחרי השוק והוא מגיב באיחור לפעולות בתחום של הפועלים
ניצן כהן | 
חנן פרידמן (צילום Magma Images, אורן דאי)
אחרי שבנ לאומי התקשה לגייס כסף באג"ח COCO ירוק הוא לקח אשראי בנקאי של 500 מיליון אירו מבנק אירופי כדי לעמוד ביעדים שהציב לעצמו להעמדת אשראי לגופים "ירוקים". נזכיר כי בנק הפועלים משיג את לאומי בכל פרמטר אפשרי בתחום ההעמדת אשראי "ירוק" ומתוך מצוקה בנק לאומי לוקח הלוואות מבנקים זרים כדי לקרוץ למשקיעים הזרים.
נסביר כי אשראי לגופים שפועלים בענפים ירוקים נחשב לאחד הפרמטרים המרכזיים של משקיעים זרים כשהם משקיעים בבנקים ברחבי העולם. לאומי שאינו נתפס כבנק מוביל בתחום טוען שאימץ לעצמו מדיניות העמדת אשראי לגופים בעלי אוריינטציה ירוקה אבל טענה זו אינה נתפסת ברצינות בקרב המשקיעים הזרים שלא רצו לתת לו כסף באג"ח COCO ירוק, מה שחייב אותו לקחת אשראי מבנקים זרים.

בחודש שעבר גייס בנק לאומי 500 מיליון דולר באג"ח COCO ירוק מה שהיה אכזבה רבתי מהבנק לאחר שבנק הפועלים שנחשב לחלוץ בתחום גייס מיליארד דולר לאותן השקעות. לאומי רודף אחרי השוק בלא מעט פרמטרים כשהעמדת האשראי לגופים בעלי אוריינטציה ירוקה הוא רק אחד מהם.
נזכיר עוד כי בנק לאומי נחשב בעידן שלאחר רקפת רוסק-עמינח לבנק שמאתגר את הפיקוח על הבנקים עד כדי שבשנה שעברה נאלץ הפיקוח להזהיר את הבנק ברמיזות כי הוא אינו שבע רצון מניהול ההון שלו כמו גם ממדיניות ניהול הסיכונים שלו שהיא מוטת טווח קצר.
בנק לאומי היה הבנק הישראלי היחיד שקיפל את הזנב שלו בארה"ב וסגר את הפעילות העצמאית שלו. הבנק ריכז את הפעילות בבנק אמריקאי וכך החליש את אחיזתו בתעשיית ההייטק שם הוא נחשב לבנק החלש במערכת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה