השוק

דירוג פקדונות הבנקים: זה הבנק המשתלם ביותר החודש

דירוג פקדונות הבנקים החדש מגלה שהמערכת הבנקאית ממשיכה בהסתערות על עודפי השקלים של הלקוחות; המערכת כולה מתכנסת לריבית סבירה מאוד אבל בכל זאת יש בנקים שמשלים יותר; דירוג הפקדונות החדש
ניצן כהן |  4
בנקים (צילום Magma Images)
המערכת הבנקאית ממשיכה להסתער על הר השקלים בחשבונות העו"ש. במערכת הבנקאית ממשיכים להעלות את הריבית על הפקדונות מתוך אמונה שכספים שמשתחיררים עכשיו מהשקעה בשוק ההון יחפשו את דרכם לתשואות הבטוחות בפקדון הבנקאי.
נסביר רק שבתקופה בה הריבית עולה והאינפלציה עדיין גבוהה וחוסר הוודאות הכלכלית מרקיע שחקים, הציבור מחפש אלטרנטיבה בטוחה לכסף שלו וכאן נכנסת המערכת הבנקאית לתמונה עם הפקדונות.
הפקדון הבנקאית הוא האפיק הבטוח ביותר שיש היום בשוק ולכן וכל עוד אנחנו רואים את התנודתיות בשווקים הרי שאין ללקוחות שונאי הסיכון יותר מידי ברירות אלא הפקדון הבנקאי. צריך לזכור שהתחרות לפקדון הבנקאי הוא הקרנות הכספיות והמק"מים אולם אלה פחות אהודים על הציבור מסיבות ברורו של "המרחק מהכסף".
באופן עקרוני המערכת הבנקאית כולה מתכנסת לריבית סבירה מאוד בתקופות האלה כי הרי חוסר הוודאות הכלכלי פועל לשני הצדדים. הלקוחות שלא יודעים איפה לשים את הכסף כדי לקבל ריבית סבירה וחסרת סיכון והבנקים שלא יודעים כמה להציע בלי להפסיד כסף.
כך או אחרת הדירוג המלא והחדש מגלה כי בנק ירושלים מציע על 50 אלף שקל ריבית מעניינת של 4.1% לשנה. בנק דיסקונט מציע על אותו הסכום ולאותה התקופה 3.9%. הבנקים מזרחי והבינלאומי מציעים 3.6%, בנק הפועלים מציע 3.55% ואילו בנק לאומי מציע 3.5%.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מה ההתלהבות אם הריבית נמוכה מהאינפלציה?
    ניר 02/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פחחחח
    סגור
  • 3.
    מרחק מהכסף
    אלי 02/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ,מה ההסבר למונח מרחק מהכסף
    סגור
  • 2.
    בנקים
    רחמים דרור 02/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנק דיסקונט למיגזר הפלסטיני
    סגור
  • 1.
    תודה רבה לכם זה דבר חשוב תמשיכו (ל"ת)
    שומרת כשרות 02/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור