השוק

ברקליס תומך בעמדת ג'יי פי מורגן: הדירוג ירד אם משהו לא ישתנה

הבנק הבריטי ברקליס מצטרף לחוות הדעת של ג'יי פי מורגן על סכנות הרפורמה המשפטית של לוין ומתריע כי הדירוג של ישראל עלול לרדת, אם כי הנוכחות שלנו בדירוג אגרות החוב לא יושפע מאד
מערכת ice | 
ברקליס (צילום ויקיפדיה)
בעקבות פרסום חוות הדעת של ג'יי פי מורגן על השלכות הרפורמה המשפטית של שר המשפטים יריב לוין, הבנק הבריטי ברקליס מודיע היום על תמיכה בחוות דעות זו ואף מוסיף כי הדירוג של ישראל עלול לרדת בעקבות אימוץ הרפורמה.
לדעת הבנק מה שיוביל להרעה בדירוג זו לא רק הרפורמה עצמה אלא גם המחאה הציבורית נגדה, לצד הסלמה נוספת במצב עם הפלסטינים ואיראן והעלאה בריבית מטעם נגיד בנק ישראל, שלא תיוותר לו הרבה ברירה במצב המסתמן אלא לעשות זאת. עם זאת, הבנק מוסיף כי  כנראה הדבר לא יוביל ליציאה של ישראל ממד איגרות החוב הממשלתיות העולמי, כי שם עדיין תעמוד בתנאים.
 
ההנחה של ברקליס מסתמכת על הדרך בה השקל מושפע והעובדה שעד כה הוא נד בצורה מסונכרנת עם השווקים בארה"ב. הדבר כבר אינו בדיוק כזה והדבר התריע בפניהם שיש שינוי במצב. לטעמם המדדים של ישראל החלו בהיחלשותם כבר מתקופת הבחירות וכעת ההמלצה היא אף להחזיק פחות שקלים.
ג'יי פי מורגן כאמור פרסם חוות דומה וזו הייתה בהשוואה למצב בפולין משנת 2016. ההודעה של ג'יי פי מורגן נשלחה למשקיעים ולקוחות ברחבי העולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה