השוק

הפד מוריד הילוך: מעלה את הריבית רק ב-0.25%

בפדרל ריזרב אומרים שהאינפלציה מתמתנת אך המלחמה באוקראינה גורמת לשיבושים כלכליים
ניצן כהן | 
ג'רום פאוול (צילום ויקיפדיה, unsplash, freepik)
בהתאם לתחזיות המוקדמות מעלה הפדרל ריזרב את הריבית בארה״ב ב-0.25%. בהודעה אומרים בפד כי האינפלציה מתמתנת אך המלחמה באוקראינה גורמת לשיבושים כלכליים.
הריבית כאמור עולה בארה״ב ל-4.75%. בפדרל ריזרב לא מעוניינים להכות חזק מידי בכלכלה האמריקאית ולכן הם ממתנים את קצב העלאת הריבית.
תשואות האג״ח הממשלתי ל-10 שנים יציבות ברמה של 3.486%. בבנק אוף אמריקה אומרים בתגובה ראשונה כי להערכתם הריבית בארה״ב תגיע ל-5% כדי לאזן את האינפלציה.
יוני פנינג, אסטרטג ראשי חדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות, הגיב לעליית הריבית: "בהתאם לציפיותינו, הפד העלה הערב את הריבית בארה"ב ב-0.25% לרמת 4.75%-4.5%. ככלל, הודעת הפד היום הייתה צפויה; עם התמתנות האינפלציה בארה"ב, מחד, והמשך האינדיקציות ההדוקות בשוק התעסוקה, מאידך, פעולת העלאה מתונה היא הגיונית, בתקווה לתמונה ברורה יותר, בחודשים הבאים.
ההודעה הנוכחית לא תלווה בעדכון התחזיות של הפד, שציפיות הריבית בהן לסוף השנה המשיכו לעלות לאחרונה, אל מול היציבות היחסית בריבית הגלומה בשוק. בהקשר זה, ציפיות השוק אינן וודאיות לגבי העלאה נוספת, בהודעה הבאה ב-22/3. וגם אם נזכה לכזו, ונגיע לטווח של 4.75%-5.0%, אנו מעריכים כי זו תהיה ההעלאה האחרונה.
בראייה מקומית, אנו מצפים כי בנק ישראל ינקוט במדיניות דומה לזו של הפד, ויעלה את הריבית ב-0.25% ב-20/2. ההודעה שלאחריה, ב-3/4 תתקבל לאחר פרסום מדד פברואר, שיביא להערכתנו להתמתנות ניכרת ברמות האינפלציה השנתיות. על רקע זה, גם אם נראה בישראל העלאה נוספת באפריל, לרמת 4.25%, סביר שהדיון סביבה יהיה פעיל יותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה