השוק

בנק הפועלים מזהיר: המחירים יחזרו לעלות עוד כמה חודשים

בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים מזהירים כי מחירי המוצרים הסחירים שכוללים את מחירי המזון וההלבשה, יחזרו לעלות בעוד כמה חודשים בעיקר בשל העובדה כי הם תלויי שכר עבודה; "הבנקים המרכזיים יהיו זהירים עם הורדת ריבית"
ניצן כהן |  7
ויקטור בהר (צילום Magma Images, ענבל מרמרי)
בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים אומרים כי בעוד כמה חודשים מחירי המוצרים הסחירים שכוללים את מחירי המזון וההלבשה, יחזרו לעלות בעוד כמה חודשים. בחטיבה מנמקים את ההערכה הזו בכך שמחירי המזון וההלבשה מוטי שכר עבודה ולכן לחצי השכר ישפיעו על המחירים בעוד כמה חודשים.
"האינפלציה היא עדיין בעיקר של צד ההוצאות, ולכן היא מתמקדת בענפי השירותים, ותלויה מאוד בהתפתחות השכר. בדומה לעולם, סעיף הדיור ממשיך לרשום עליות חודשיות חדות, אך להערכתנו מגמה זו תיבלם במחצית השנייה של השנה.

"האינפלציה בשנה הקרובה צפויה לעמוד על שיעור של 2.6%. ראוי לציין שפועלים כרגע מספר גורמים שמפחיתים את האינפלציה באופן זמני כמו הקפאת מחירי הארנונה, הוזלת הדלק וביטול המס על משקאות מתוקים וכלים חד-פעמיים. בנטרול גורמים אלו סביבת האינפלציה גבוהה יותר" כותבים היום בבנק ללקוחות החטיבה.
עוד הם אומרים כי "צעדי הממשלה לבלימת עליות המחירים עליהם הצביעה הממשלה צפויים להשפיע בעיקר בטווח הקצר, כך לדוגמה הקפאת מחירי הארנונה ומיתון עליית מחירי החשמל והמים, משפיעים על מדד ינואר. אנו מעריכים כי על רקע האינפלציה הגבוהה בשנה החולפת אנו צפויים לראות בתחילת השנה הנוכחית עדכוני מחירים כלפי מעלה בתחום השירותים, ובעיקר בתעריפי הביטוח, ובשירותי בריאות.
"האינפלציה בעולם מתמתנת אבל הבנקים המרכזיים יודעים גם שהקושי הוא תמיד בקילומטר האחרון. כלומר, מחירי שירותים שהם ”דביקים“ וממשיכים לעלות בקצב שלא תואם את יעד האינפלציה. האינפלציה ה“דביקה“ הזו שתיוותר בסוף, היא נמוכה מרמות הריביות כיום הן בארה“ב והן בישראל, ולכן הפד ובנק ישראל יכולים להרשות לעצמם לעצור את עליות הריבית בקרוב -בישראל בריבית של 4%, ובארה“ב ברמה של 5%.
"בשלב זה השווקים מעריכים שבארה“ב הריבית תחל לרדת עוד שנה ובקצב מהיר. בישראל השווקים מגלמים התייצבות בריבית של 4.0% ותחילת ירידת ריבית ב- 2024. אנו סבורים שהבנקים המרכזיים יהיו זהירים וירידות הריבית יהיו מאוחרות ומתונות מאלו שמגולמות בשווקים עתה" הנם מסיימים.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    איך המחירים יחזרו לעלות אם הרפורמה המשפטית תרסק את המשק
    איתמר 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש כאן דבר וניגודו..
    סגור
  • 4.
    בכיר בבנק?
    דנה 01/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תוהה לפעמים איך מצליחים אנדים כל כך חסרי יכולת לראות את המציאות להצליח להיות בעלי משכורות עתק בבנק. איך איך הפשפש עלה למעלה ... אם המחירים יעלו אנשים לא ייקנו. אנשים לא ייקנו המחירים יירדו. ואני לא למדתי כלכלה
    סגור
  • 3.
    עוד מעט הבנקים ישארו עם דירות ביד בלי כסף
    צדק 01/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בקצב המטורף הזה שמעלים את המחירים. חבר אמר לי במדינה בה לא יצאו להפגנות המוניות של מיליונים הכל יעבור חלק. העולם יצר פייק משבר בכוונת מכוון כדי לעלות את המחירים בלי פרופורציה ובלי קשר בכלל לעסק כזה רו אחר כולם קופצים על הגל. רק חקירות פליליות יחשפו את השקרים של העלאות מחירים
    סגור
  • 2.
    בנק הפועלים
    אסף 01/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בנק הפועלים השרות הכי גרוע וגם פקידות הכי חוצפנית אני עזבתי אותם אתמול בדיוק
    סגור
  • 1.
    האינפלציה תרד כשהריבית תרד
    אשל 01/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 3
    דעתי, העלאת הריבית גורמת לעליות המחירים . ציבור גדול משלם מחיר יקר מאוד . הבנקים מרוויחים כרגע אבל התרסקות נוטלי המשכנתאות כבר בפתח .
    סגור
  • הפוך גוטה
    ממש הפוך 01/2023/17
    הגב לתגובה זו
    5 0
    האינפלציה היא תוצאה של יותר מדי אנשים עם יותר מדי כסף זול. ברגע שאין לקוחות לעסק הוא רק מפסיד ומתחיל להוריד מחירים. הבעיה שישראלים קונים בכל מחיר ולכן צריך להפסיק להם את המימון, כי הם מתנהגים כמו ילד בחנות ממתקים.
    סגור
  • מזל שאתה לא עובד בבנק ישראל
    אביב 01/2023/17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מדבר שטויות
    סגור