השוק

יומן אקסטנשנס קיבלה אישור FDA נוסף; המניה טסה בכ-30%

יומן קיבלה אישור FDA למכשיר שמפריד רקמות ומיועד לפעולות כירורגיות; לאחרונה חתמה החברה על הסכם הפצה של מכשיר נוסף שלה בגרמניה כשהמפיץ ירכוש מוצרים ב-400 אלף שקל; מניית יומן מתאוששת אחרי שצנחה ב-85% בשנה שעברה
ניצן כהן | 
רונן קסטרו מנכ"ל יומן אקסטנשנס (צילום באדיבות החברה, shutterstock)
אחת החברות המאכזבות בבורסה של תל אביב בשנה שעברה הייתה יומן אקסטנשנס. לא ניכנס למה עבר על החברה בשנה שעברה אך היום היא קיבלה אישור FDA למוצר נוסף שלה מה שמביא את המניה להתאושש ולזנק ביותר מ-20% היום.
אם כן, יומן אקסטנשנס מגבירה את פעולות החדירה שלה לשוק האמריקאי. החברה קיבלה את אישור ה-FDA בארה"ב, לשיווק מכשיר נוסף שפיתחה - Monopolar Spatula (מרית מונופולרית), כלי קצה המשמש להפרדת רקמות באמצעות אנרגיה. קבלת אישור FDA תאפשר את שיווקו המסחרי של  הכלי גם בשוק בארה"ב בנוסף לשווקים הקיימים בהם משווק הכלי.
החברה מעריכה כי הרחבת מגוון מכשירי הקצה המפותחים על-ידה צפוי להגדיל את קצב אימוץ מערכת ה- HandX שפותחה על-ידה בקרב קהל הכירורגים ולסייע לחברה במאמצי השיווק שלה.
לאחרונה דיווחה החברה על מספר הסכמי הפצה בעלי פוטנציאל עסקי משמעותי, האחרון שהם  בגרמניה עם חברת PrismaPlus  המתמחה בהפצת מכשור רפואי. תקופת ההסכם הינה לחמש שנים עם אופציה להארכה. על פי הסכם ההפצה, עם החתימה על ההסכם ירכוש המפיץ הגרמני מוצרים בהיקף של כ-400 אלף שקל ובמהלך הרבעון השני של 2023 ירכוש המפיץ הגרמני מוצרים בהיקף דומה. בנוסף, התחייב המפיץ הגרמני להגיש תחזית מחייבת לרכישת מוצרים נוספים במהלך שנת 2024.
עוד קודם לכן עדכנה החברה בנובמבר על הסכם הפצה בהודו ודצמבר עם הסכם הפצה ביוון וקפריסין. במצגת שפרסמה היום, מציינת החברה כי היא נמצאת במגעים מתקדים מול מפיצים נוספים.
רונן קסטרו מנכ"ל יומן אקסטנשנס: " אישור ה-FDA צפוי להאיץ את ,תהליכי המסחור של מערכת ה - HandX אותה פיתחה יומן אקסטנשנס לשוק האמריקאי, כאשר אנחנו צופים כי מכירות ראשונות בארה"ב יחלו במהלך הרבעון השני של 2023. אישור ה-FDA מצטרף להתפתחויות נוספות אותן רשמה יומן אקסטנשנס, כאשר בשבועות האחרונים עדכנו בדבר הסכמי הפצה בעלי פוטנציאל משמעותי באירופה ובהודו."
חברת יומן אקסטנשנס (Human Xtensions) הוקמה בשנת 2012, ומפתחת מכשירים טכנולוגיים מתקדמים לניתוחים לפרוסקופיים, שמתרגמים את תנועת המנתח בתוך גוף המטופל ומאפשרים ביצוע ניתוחים מורכבים.
מוצרי החברה משלבים את יתרונות הרובוטיקה הניתוחית עם היתרונות הכלכליים והניסיון של הכלים הלפרוסקופים, מה שבאופן משמעותי משפר את סיכויי ההחלמה וזמן האשפוז לאחר ניתוח, תוך צמצום סיכונים והאפשרות לזיהומים ולצד חיסכון בעלויות הטיפול. החברה קבלה את אישורי גופי הרגולציה (ה-FDA וה- CE) ופעילה בארה"ב, אירופה ובישראל. החברה הונפקה בפעם הראשונה בתל אביב בשנת 2020. מנכ"ל החברה הינו רונן קסטרו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה