השוק

מגדל שוקי הון: הריבית מתחילה לחלחל; צפו לעוד העלאה

במגדל שוקי הון אומרים היום כי העלאת הריבית מתחילה לחלחל לכלכלה הריאלית; להערכת בית ההשקעות האינפלציה בינואר תהיה אפסית וצפוייה עוד העלאת ריבית של 0.25% כבר בחודש הבא
ניצן כהן | 
שגיא שטיין (צילום פוטו פארג, פלאש 90, pixabay)
מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר ולשנת 2022 כולה התפרסם היום והיה בסך הכל בטווח התחזיות המוקדמות. במגדל שוקי הון התייחסו לנתוני המדד וציינו, כי "מבחינת ניתוח סעיפי המדד, מתחילים לראות השפעה מועטה של עליית הריבית, כשהמדד ללא מחירי אנרגיה עלה בקצב שנתי ב-5%, בהשוואה לקצב שנתי של 5.3% בחודש נובמבר.
"מדד נוסף, של חודש ינואר, צפוי להתפרסם עוד בטרם החלטת ריבית בנק ישראל הבאה, ובו נראה האם השפעת הריבית אכן מחלחלת לירידה בפעילות הכלכלית". 

להערכת מגדל שוקי הון, מדד המחירים לצרכן ובעיקר רמת הפעילות הכלכלית שנותרה גבוהה תוביל להעלאת ריבית מתונה נוספת של בנק ישראל, ב- 0.25% לרמה של 4%. 
לגבי שוק השכירויות מציינים במגדל שוקי הון, כי הנתונים מראים ששוק זה לא מתקרר, ובמבט על 2023 מעריכים, כי סעיף השכירויות צפוי לעלות בכ- 4% (כלומר תרומה של כ- 1% למדד הכללי). עוד מעריכים במגדל שוקי הון, כי קצב האינפלציה צפוי גם להתמתן והאינפלציה צפויה להתכנס לטווח היעד ולהסתכם בכ- 2.7% בשנת 2023".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה