השוק

חיים כצמן יזרים 90 מיליון שקל לנורסטאר; המניה מזנקת ב-12%

נורסטאר תנפיק במקביל אג"ח שיגובה בשעבוד מלא על מניות ג'י סיטי ביחס של 1:1; משמעות הדברים היא שחיים כצמן הפנים כי המשקיעים הולכים ומאבדים סבלנות ולכן הוא ניצב מאחורי החברה עם הזרמת כסף מהבית ונותן שיעבוד מלא על ג'י.סי.טי
ניצן כהן |  1
חיים כצמן (צילום יחצ גזית גלוב)
איש העסקים חיים כצמן יזרים לקופת נורסטאר 90 מיליון שקל במזומן וזאת מכרסף שיביא מהבית. במקביל תצא החברה להנפקת אג"ח שתגובה בשעבוד מלא על מניות ג'י.סיי.טי, כלומר ביחס של 1:1 כך שכל שקל שיוזרם לאג"ח החדשות יקבל שעבוד של 1 שקלים במניות ג'י.סי.טי.
בשלב הזה לא ברור מתי כצמן יזרים את הכסף אבל עצם המחוייבות שלו לנורסטאר היא איתות מצויין לחברה. מניית נורסטאר עולה בשיעור חד של כ-12% תוך שהיא מרכזת מחזור גבוה יחסית.

נתון מעניין נוסף הוא הכוונה של נורסטאר להחליף אגרות חוב קיימות של החברה באגרות חוב חדשות בדרך של פירעון מלא והנפקה מחודשת של אג"ח ארוכות יותר מה שאמור לתת לחברה אוויר. האג"ח החדשות יקבלו בטוחה משמעותית והיא כאמור, מניות של ג'י.סי.טי, הנכס המרכזי של החברה.
נורסטאר מבהירה כי פירעון האג"ח והנפקה של אג"ח חדש נגדו היא הצעה וולנטרית שעומדת לזכות המחזיקים כך שמי שיבקש את כספו יוכל לעשות כן - וכמובן גם לקבל את כספו אבל מי שלא רוצה, יוכל לקבל אג"ח חדשות עם בטוחה של 100%  אבל ארוכה יותר.
נכון להיום מחזיקה נורסטאר שתי סדרות אג"ח י"א וי"ב. סדרה י"א היא הקצרה מבין השתיים ואוחזת חוב של 360 מיליון שקל.הסדרה נסחרת במח"מ 0.68 ובתשואה של 15.35%. סדרה י"ב שאותה רוצה כצמן להחליף נסחרת במח"מ 2.52 ובתשואה של 16.6%. הסדרה אוחזת חוב של כמעט 400 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חובות עתק של עשרות מיליארדים ו-90 מיליון עשו את ההבדל ? (ל"ת)
    גפ 01/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור