השוק

סולגרין חוגגת: זכתה במכרזים לחכירה בהיקף של כ-2,800 דונם

בהתאם לתנאי המכרז, בתוך שלושה חודשים ממועד הזכייה, ייחתם בין רמ"י לבין סולגרין חוזה הרשאה לתכנון הפרויקט, לתקופה של עד 4 שנים, בכפוף לתשלום 20% מסכום ההצעה, כאשר עם אישורה של תכנית מתאר חדשה ייחתם עם החברה הסכם חכירה לתקופה של 24 שנים ו-11 חודשים לצורך הקמת ותפעול המתקן, בכפוף לתשלום יתרת סכום ההצעה (80%)
מערכת ice | 
אלדד פרשר (צילום אבשלום ששוני)
חברת האנרגיה המתחדשת סולגרין, מדווחת היום (שלישי), כי זכתה בשני מכרזים שפורסמו על ידי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לחכירת קרקעות בהיקף כולל של כ-2,800 דונם (1,400 דונם בכל אחד מהמכרזים) בשטח המועצה נאות חובב ובשטח גלילי בסמוך לרמת בקע, לשם תכנון, הקמה והפעלה של פרויקטים לייצור חשמל בטכנולוגיה פוטו-וולטאית אשר צפויים להגיע למוכנות להקמה (RTB) במהלך שנת 2026.
החברה מעריכה, כי עלות הקמה של כל פרויקט צפויה לעמוד על סך של עד 820 מיליון שקל ועם השלמתם כל אחד מהפרויקטים צפוי להניב לה EBITDA שנתי בסך של עד 200 מיליון שקל. סולגרין מציינת, כי הצעת החברה בסך כולל של 1,053 מיליוני שקל, משקפת את הערכותיה בדבר היכולת להקים פרויקטים פוטו-וולטאיים בהספק מותקן של עד 520 מגה וואט, בתוספת קיבולת אגירה של עד 940 מגה וואט שעה, וזאת בשים לב למיקומה הייחודי של הקרקע ברמת חובב שהינה בייעוד מתקנים הנדסיים בתחומי המועצה המקומית נאות חובב ובצמידות למתקן פוטו-וולטאי קרקעי קיים במתח עליון, ולמיקומה של הקרקע ברמת בקע שהינה בייעוד מגבלות בניה ופיתוח שבשטח גלילי. להערכת החברה, החשמל שייוצר בפרויקט יימכר באמצעות מספק חשמל וירטואלי במסגרת אסדרת "מודל השוק" אשר להערכת החברה צפויה להיות מוחלת גם ביחס לאתרי ייצור המחוברים לרשת ההולכה במתח עליון.
בהתאם לתנאי המכרז, בתוך שלושה חודשים ממועד הזכייה, ייחתם בין רמ"י לבין סולגרין חוזה הרשאה לתכנון הפרויקט, לתקופה של עד 4 שנים, בכפוף לתשלום 20% מסכום ההצעה, כאשר עם אישורה של תכנית מתאר חדשה ייחתם עם החברה הסכם חכירה לתקופה של 24 שנים ו-11 חודשים לצורך הקמת ותפעול המתקן, בכפוף לתשלום יתרת סכום ההצעה (80%). בהקשר זה יצוין, כי החברה העמידה ערבות הצעה ביחס לכל אחד מהמכרזים בסך של 5 מיליון ש"ח, אשר תופחת מהסכום הראשון שישולם על ידי החברה בקשר עם כל אחד מהמכרזים, כאמור לעיל. זכייה זו של סולגרין מצטרפת לאירוע משמעותי נוסף עליו דיווחה לאחרונה החברה, וזאת בדבר סגירה פיננסית של הסכם מימון מחדש עליו חתמה עם בנקים אירופאים מובילים לגבי פרויקטים מניבים שלה באיטליה בהיקף של כ-139 מיליון אירו.
אלדד פרשר, יו"ר סולגרין: "מדובר על זכייה בעלת חשיבות אסטרטגית עבור החברה. זכייה זו מהווה אבן דרך נוספת במימוש התכנית האסטרטגית של החברה לביסוס מעמדה כיצרן ומספק חשמל ירוק מוביל בישראל, ומצטרפת לזכייה משמעותית נוספת של החברה במסגרת הליך תחרותי מספר 2 במסגרתה מקדמת סולגרין את הקמתם של צבר פרויקטים פוטו-וולטאים קרקעיים בשילוב קיבולת אגירה בהספק מותקן כולל של כ-210 מגה וואט וכ-440 מגה וואט שעה אגירה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה