השוק

ההשקעה היציבה ביותר כבר לא? מחירי הזהב מתחילים לעלות

בצל האינפלציה והמיתון שבדרך, מומחים סוברים שמחירי הזהב יתחילו לעלות באחוזים רבים - האם ההשקעה היציבה ביותר בשוק תישאר כזו להרבה זמן?
מערכת ice | 
מטיל זהב (צילום pixabay)
בצל האינפלציה והמשבר הכלכלי שכנראה יביא למיתון משקיעים רבים מחפשים אדמה מעט יותר יציבה לעמוד עליה ועבור רבים היה זה שוק הזהב. כעת מתברר שגם השקעה זו, אשר נחשבת ליחסית יציבה, עלולה להתערער בעקבות הביקוש והמצב הכלכלי בעולם וכך מחירה עתיד לעלות מעל ל-20%.
על פי מנכ"ל בית ההשקעות סוויס אסיה קפיטל, יוארג קינר, מחיר הזהב יעלה עד כ-4 אלף דולר לאונקיה בשנת 2023 וכבר עכשיו אנו יכולים לראות עליה של 10% למחיר של של כ-1804 דולק לאונקיה מחודש נובמבר. לדברי המומחה זהב מעניק תשואות בהיקף של עד 10%, מה שלרוב לא נראה בתחומים כמו השקעות באג"ח.
למרות זאת, קינר טוען כי עדיין זהב יהיה הבחירה הנכונה להשקעה במצב של מיתון, אפילו אם הביקוש יעלה. כמו כן, על אף המצב הקודר, נדמה כי כלכלת ארה"ב משתפרת מעט עם התחזקות הדולר והיחלשות הזהב באחוז בודד. 
מומחים נוספים אומרים כי מומלץ למשקיעים המחפשים יציבות להקצות עד 20% מהתיק שלהם בזהב לשנה הקרובה, כפי שעושות מדינות רבות באסיה, ביניהם סין. בנקים מרכזיים נוספים בכל העולם רכשו ברבעון השלישי של השנה כ-400 טון זהב ועל כן נדמה שלמרות עלייה אפשרית נוספת במחיר הזהב, זו עדיין תישאר השקעה נבונה לתקופה מטלטלת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה