השוק

קרן העושר מפסיקה את פעילותה בישראל מחשש להשקעה בהתנחלויות

שוויה של קרן העושר הנורווגית נאמד ביותר מטריליון דולרים; ב-2020 הקרן השקיעה ביותר מ-80 חברות בישראל; לפי הערכות בממשלה ידעו על כוונות הנורווגים, אך מחשש ליצירת כדור שלג העדיפו להצניע את הסיפור 
מערכת ice |  7
השקעה (צילום pixabay)
קרן העושר של נורווגיה, מהקרנות הגדולות בעולם, בוחנת את האפשרות להפסיק ולהשקיע בישראל,  כך נחשף (חמישי) בחדשות 12. לפי פרסומים, הקרן החליטה לערוך בדיקה למערכת הבנקאות הישראלית, כדי לוודא שכסף שהיא מעבירה לחברות ישראליות וחברות שפועלות בהתנחלויות, לא ישמש להשקעות. מחברת מיטב, שמנהלים את כספי הקרן בארץ נמסר כי הדבר לא ידוע להם.
בנוסף לכך נחשף כי הבדיקה של הקרן הנורווגית התנהלה בחודשים האחרונים ושהממשלה היוצאת, שניהלה מגעים מול נורווגיה בעניין, העדיפה שלא לתת פומבי למהלך מחשש שיגרור גופי השקעות וחברות נוספים לבחון את השקעותיהם ופעילותם בישראל. לפי גורם ישראלי שמעורה בפרטים, למרות שהתהליך החל לפני הבחירות, האופי של הממשלה החדשה בהחלט משחק תפקיד.
כמו כן שוויה של קרן העושר של נורווגיה נאמד בכ-1.3 טריליון דולרים בנכסים. תפקידה של הקרן היא אסיפת כלל ההשקעות העודפות של נורווגיה ושימוש בכסף זה להשקעה בכל העולם. לצורך העניין, רק בשנת 2020 השקיעה הקרן ב-81 חברות בישראל, שהן כשליש מהשקעותיה במזרח התיכון באותה השנה.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    מצויין לישראל
    Q 12/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טוב מאוד מי צריך את הכסף האנטישמי שלהם ? שכנופיות השמאל על שלל הארגונים שלהם יצאו לעבוד כמו כולם וזאת במקום לקבל כסף מכל מני קרנות ממדינות זרות…
    סגור
  • 5.
    אני פרשתי מהיהדות הדאעשית הזו
    נטישת היהדות הגדולה 12/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לכו תקנו למגזר החרדי בתים במקום לילדים שלכם, אני את העסקים שלי גם מעביר לחו״ל, מיסים אני לא אשלם פה יותר ואני שילמתי מיליונים בשנה, לא עוד
    סגור
  • 4.
    ישקיעו באיראן (ל"ת)
    מישהו 12/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    לא נורא
    אזרח מבין כלכלה 12/2022/23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שלא יעשו טובות.שיקחו את הכסף שלהם וילכו הביתה. לחברות הפנסיה של ישראל יש מספיק כסף להשקיע פה בארץ במקום להשקיע המיזמים לא ברורים.
    סגור
  • 2.
    עם ישראל חי! (ל"ת)
    רמי 12/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    וזו רק ההתחלה !!!
    לוחם קשיש 12/2022/23
    הגב לתגובה זו
    1 3
    וזו רק ההתחלה !!!
    סגור
  • טיפש מי צריך אותם
    Q 12/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ישראל מדינה פי עשר יותר עשירה מנורווגיה ומשאר מדינות אירופה וישראל יכולה להתקיים בלי שום צורך בקרנות זרים. נ.ב הקרן הנורווגית הזו לא תוכל לעולם לעשות יותר עסקים בארה״ב..
    סגור