השוק

גפני מפציץ: "יש הרבה כסף, צריך להגדיל תקציבים לחינוך החרדי"

יו"ר ועדת הכספים של הכנסת ממשיך להפציץ: לימודי אנגלית ומתמטיקה הם לא ליבה, תורה וגמרא כן; גפני המשיך בהגיגים: יש להגדיל את ההקצבות לחינוך החרדי; "אנהיג מדיניות סוציאל דמוקרטית"
ניצן כהן |  13
משה גפני, בנימין נתניהו (צילום אתר הכנסת, פלאש 90/יונתן סינדל)
בכתבה הזו לא נכתוב כלום. אלא נביא את הדברים בשם אומרם, יו"ר ועדת הכספים של הכנסת משה גפני. לפני שנביא את הדברים נאחל בהצלחה לכולנו.
אם כן, יו"ר ועדת הכספים של הכנסת התארח היום בכנס אגוד החברות הציבוריות ושם אמר כי "אני סובל מהסתה בגלל שהחלטתי להיכנס לממשלת נתניהו; הדיון על נושא לימודי ליבה הוא דיון שמשרת אפליה של מגזר החינוך החרדי. המצב של השנתיים האחרונות שבו יו"ר וועדת הכספים אלכס קושניר הוא שבוי של שר האוצר, ליברמן, בגלל ששניהם מאותה המפלגה, הוא מצב לא תקין.

"אני אקדם בכנסת מדיניות כלכלית סוציאל דמוקרטית. מי שחזק, הוא חזק וימשיך להיות חזק, מי שחלש צריך את הסיוע של המדינה. אני אקדם עם סמוטריץ' מדיניות שתקדם את האזרחים, מדיניות אחרת תיתקל בהתנגדות. במשמרת שלי לא יעבור חוק ייעול הליכי אסדרה, במסגרתו רשות ני"ע רוצה לפרסם רגולציה בלי אישור וועדת הכספים. לא אתן יד למהלך כזה.
"לפי המצב של היום, זוג צעיר ששני בני הזוג עובדים לא יכול לרכוש דירה. הסיבה העיקרית היא העובדה שהמדינה היא ספסרית הקרקעות הגדולה ביותר. אותו זוג צעיר שרוכש דירה, משלם למדינה מס על רכישת הדירה ומממן באמצעות משכנתא את תקציב המדינה.
"לגבי החלטות הריבית של בנק ישראל, עם כל הכבוד לעצמאות המוניטרית של בנק ישראל, יש לקחת בחשבון את אותו זוג צעיר ששילם את האתנן על הקרקע למדינה, את המיסים וכו', ועכשיו הוא צריך לשלם עוד כסף עבור ריבית. אני ביקשתי להעביר חוק שבו הריבית על המשכנתא לא תעלה לרוכשי הדירות הזכאים לדיור ציבורי.
"הבנתי שהדבר עשוי להיות כרוך באפליה, אבל רציתי שהמדינה תיקח אחריות על אלה שלא יכולים לחיות את חייהם בשל הזינוק בריביות. חייבים למצוא לעניין הזה פתרון. אני לא אעמוד מהצד כמו הקודמים לי ואסתכל על נושא חברתי כה כאוב ואסביר לכולם בתירוצים למה אי אפשר לעשות שום דבר.
"יש לנו נשק חזק והרבה כסף בקופת האוצר. אנחנו יכולים לעמוד בנטל הזה ולמצוא פתרון. אני לא מקבל את כל התירוצים לאי עשייה או חוסר פתרון, חייבים לראות מה אפשר לעשות עם זה.
"נושא נוסף הוא ההגנה על מפעלים בסיכון. בזמנו פעלתי להצלת מפעל פרי גליל, וכעת אנחנו כבר מתחילים לפעול בעניין סיוע למפעל טכנולוגיית להבים בתפן. מתמטיקה ואנגלית הם לא מקצועות ליבה, תנ"ך וגמרא מבחינתי הם גם מקצועות ליבה.
"גם אני למדתי בזמנו את כל מקצועות החול בבית הספר החרדי. הוציאו מבתי הספר החילוניים את לימודי התנ"ך, למה החילונים לא מחויבים ללמוד את הליבה כולל תנ"ך וגמרא?
"הנושא של לימודי ליבה עלה לסדר היום בגלל תלמידי הישיבות. חרדים לומדים ליבה לפני הישיבה וכשהם יוצאים הם לומדים לאחר מכן.
"התקצוב שמקבלים התלמידים החרדים הוא מאוד נמוך. יש בארץ תקצוב בהתאם לתכנית הלימודים ומה שלומדים בה. תקצוב החינוך החרדי נשחק, גם בגלל חתימת הסכמים עם הסתדרות המורים שהחריגו את עובדי מגזר החינוך החרדי. למה לגננת חרדית מגיע שכר של 50% מגננת בגן חילוני?
"תקציב הישיבות הוא 1.2 מיליארד שקל בעוד שבהשכלה הגבוהה משקיעים מעל ל-13 מיליארד שקל על אותו מספר תלמידים. צריך שיהיה צדק בעניין, צריך לתקצב את החינוך החרדי.
"ההסתה הנוכחית בנושא הליבה החלה בגלל שהחלטנו ללכת עם נתניהו. אם הייתי הולך עם יאיר לפיד, הייתי מקבל את כל מה שנתניהו, אבל כפול. הציבור המסורתי נמצא בימין ואני לא משנה את דעותיי".
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    קודם כל צריך להעלות את קיצבת הקשישים והנכים
    ישראל זלמן 12/2022/18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    זאת פשוט שערוריה מה שקורה בטיפול בקצבאות הקשישים והנכים עד שממשלה מקבלת החלטה להעלות את הקצבה היא מתחלפת .
    סגור
  • 11.
    החרדים הם אוייבי הציבור החופשי
    די ברור 12/2022/14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כל מי שבחר בנתניהו עשה מעשה נבלה ותרם למחדל
    סגור
  • 10.
    גונבים בראש גלי את הכסף מהציבור שעובד.
    אביהו 12/2022/11
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כי לא רצה לחיות בעוני. הציבור שגפני מייצג החליט לחיות בעוני, וגם זה על חשבון הציבור שלומד ועובד. כנראה שמלחמת אזרחים בפתח. אנשים יצרניים ועובדים מול פרזיטים שרק מתרבים.
    סגור
  • 9.
    אם יש עודפי גביה
    ארז 12/2022/10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    להוריד מיסים. או לפחות לתת לקשישים
    סגור
  • 8.
    למה לחרדים שלא תרמו ולא יתרמו כלום למדינה ולא לזקנים???
    הבורר 12/2022/06
    הגב לתגובה זו
    14 0
    15 שנים כמעט ולא העלו את קצבת הזיקנה, באותו זמן שכר חברי הכנסת עלה ב כ 300% מישהוא זוכר שאותם הזקנים היום שילמו כל חייהם ביטוח לאומי והח4דים באותו זמן רק לקחו קצבאות מהביטוח לאומי??? איפה כל נבחרי הליכוד שעלו בקולותיהם של הזקנים??? למה אין אחד שנוכל לעזור להם??? איך אפשר להתקיים בפחות מ 2900 של לחודש ?? ח"כים מהליכוד תתביישו לכם, מכרתם את המדינה לחרדים, אתם עוד תשלמו על גם, אנחנו הזקנים נפיל לכם את הממשלה, מגעילים שכמוכם
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    גפני
    @ 12/2022/06
    הגב לתגובה זו
    5 1
    גפני ירושש את האוצר ויעביר הכל לחרדים כאשר המשכורות המינימום נשארו בלא שינוי וקצבאות הזיקנה גם הם ללא שינוי בזיון לכל הממשלות פה ולכן לא כדאי בכלל שתי היה ממשלה עם האנשים האלה צריך להקים ממשלה עם אנשים חדשים ויודעים דבר או שניים כל הסטודנטים לא מצלחים לחיות אבל הדתיים מקבלים קצבאות עתק ממש ביזיון אני פונה לכל הצעירים מי שיכול להגר זה הזמן כדי שישארו פה רק הדתיים והערבים ויכלו אחד את השני
    סגור
  • איך אמר אייזנקוט צריכים לצאת מיליון איש לרחוב
    יקי 12/2022/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לשרוף את הכנסת לעשות ליל בדולח בבני ברק שיתחלו לעבוד הפרזיטים לא לחיות על חשבון אנשים עובדים הבן שלי לומד באוניברסיטה ומממן את שכר הלימוד בעבודה בלילה רק מוצצי הדם של גפני רוצים ללוד ושישלמו להם על זה לפעמים נידמה לי שהיטלר צדק
    סגור
  • 6.
    גפני תמיד האמין באלוהים אחד : כסף.
    מיכאל 12/2022/06
    הגב לתגובה זו
    5 1
    צריך להכפיל את המשטרה ולהגדיל את הצבא ולא להוסיף לפרזיטים.
    סגור
  • 5.
    למה???
    מיכל. 12/2022/06
    הגב לתגובה זו
    9 3
    במה הם תורמים????? די כבר לחיות על חשבון הציבור העובד. צריך להפסיק עם הטעות הזאת!
    סגור
  • 4.
    לחלק למי שמשלם
    אשר 12/2022/06
    הגב לתגובה זו
    11 0
    אם יש כסף צריך להקטין המסים ולא לחלק לאנשים לא עובדים. אפשר לתמוך באנשים ללא יכולת לעבוד חובה להגדיל ביטוח לאומי לפנסיה לחלוטין לא לחלק כסף של עובדים לאנשים לא עובדים
    סגור
  • 3.
    אין שום דבר מוזר בדרישות גפני, הוא מאוד עקבי
    קצת שפיות 12/2022/06
    הגב לתגובה זו
    13 2
    הוא אדם אנטיציוני, חבר במפלגה אנטיציונית, פועל למען הרס המדינה.
    סגור
  • 2.
    יאללה, לבזוז את הקופה של הציונים !!!!! (ל"ת)
    הרב עמלק 12/2022/06
    הגב לתגובה זו
    14 1
    סגור
  • 1.
    סטודנט באוניברסיטה משלם שכר לימוד, חרדי בישיבה מקבל כסף (ל"ת)
    י ש ר א ל י 12/2022/06
    הגב לתגובה זו
    16 3
    סגור