השוק

דירוג קרנות ההשתלמות וקופת הגמל: כמה הרווחתם החודש?

התיקון בשוק הכסף בחודשיים האחרונים הביא את הקופות והקרנות להשיג תשואות חיוביות שממתנות את ההפסדים של השנה החולפת; אם כן, כמה הרווחתם בקופות והקרנות בחודש שעבר
ניצן כהן |  1
קרנות ההשתלמות (צילום יחצ, בועז צרפתי, מתוך אתר אנליסט, סם יצחקוב, freepik)
קופות הגמל וקרנות ההשתלמות השיגו בחודש נובמבר תשואות חיוביות וזה משמעותי לאור ההפסדים מתחילת השנה. התיקון בשווקים היה הגורם המרכזי לתשואות החיוביות האלה אבל לא כדאי להתרשם יתר על המידה, הסיכונים בשוק הכסף עדיין גבוהים מידי.
בבית ההשקעות מיטב מעריכים היום שקופות הגמל וקרנות ההשתלמות הכלליות הגדולות יציגו בנובמבר  תשואה נומינלית (ברוטו) ממוצעת של 1.2%. תשואה צפויה זו מייצגת גם את התמונה בתעשייה כולה, כאשר טווח התשואות של כלל הקופות אמור לנוע במנעד של בין תשואה של 0.9% לבין תשואה של 1.5%.
שוקי המניות בעולם הציגו, כאמור, עליות שערים. בארה"ב: עליות ניכרות בהמשך לעליות החדות באוקטובר: כאשר מדד הדאו עלה ב-5.7%, מדד ה-S&P עלה ב-5.4% ואילו מדד הנאסד"ק עלה בשיעור של 4.4%, תשואה שהושגה כולה ביום האחרון של החודש. באירופה נרשמה מגמה חיובית חזקה הרבה יותר: ה-DAX הגרמני עלה ב-8.6%, ה-CAC הצרפתי עלה ב-7.5% וה-Eurostoxx 50 עלה ב-9.6%.

מדד הניקיי ביפן עלה בשיעור מתון של 1.4%. המדד העולמי של השווקים המתפתחים עלה בשיעור חד ולא שגרתי של 14.6%. כל אלו במונחי מטבע של אותן מדינות. לעומת זאת, בשוק המניות בארץ נרשמו ירידות שערים: מדד ת"א 35 ירד ב-4.9%, מדד ת"א 125 ירד ב-3.8%, מדד ת"א 90 ירד בשיעור של 1.5%, ומדד יתר 60 ירד בשיעור של כ-3.1%. גם כאן, זה המשך לביצועי החסר של שוק המניות המקומי באוקטובר אחרי שמתחילת השנה עד ספטמבר כולל הוא עשה תשואת יתר בהשוואה לשוקי המניות בעולם.
באג"ח הקונצרני המקומי נרשמה מגמה שלילית. מדד התל בונד 20 ומדד התל בונד 60 ירדו ב-0.1% כ"א. מדד התל בונד 40 נותר ללא שינוי. איגרות החוב הלא מדורגות ירדו בשיעור של 0.6%. מדד אג"ח קונצרני כללי עלה ב-0.1%. מדד איגרות החוב הממשלתיות עלה ב-0.1%, כאשר איגרות החוב הצמודות למדד ואיגרות החוב השקליות עלו ב-0.1% כ"א.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כתב יקר, כמה היה קשה לך להכין טבלה מסודרת? (ל"ת)
    רוז 12/2022/02
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור