השוק

אלפרד אקירוב: אין מה לדבר על התאמות במחיר MAX

איש העסקים אלפרד אקירוב אומר בשיחה עם ice שהחזון שלו לכלל ביטוח, אם ירכוש שם את השליטה, יהיה להרוויח מעולמות הביטוח; באשר לשוק הנדל"ן, הוא אומר, אם תהיה האטה היא תהיה בעולם הדירות למגורים, אבל היא תהיה האטה זמנית בלבד
ניצן כהן | 
אלפרד אקירוב (צילום ויקיפדיה, יוטיוב/ איגוד החברות הציבוריות, וידאו הד)
איש העסקים אלפרד אקירוב יוצא למלחמה בכלל ביטוח, החברה שאת השליטה בה הוא רוצה לרכוש. הוא זועם על עסקת רכישת חברת כרטיסי האשראי MAX ומאיים לפנות לבית המשפט. בין אם נגד הפיקוח על הבנקים, ככל שזה יאשר את הרכישה ובין אם נגד מנהלי החברה על שלטענתו גרמו לו הפסדים.
נסביר כי כלל ביטוח חתמה על עסקה לרכישת חברת כרטיסי האשראי MAX. העתיד של החברה נמצא בעולמות הפיננסים ומכאן אמורה החברה לייצר סינרגיה בין עסקי הביטוח לעסקי הסליקה וההלוואות הצרכניות וככה למעשה להגיע לכל בית. כמעט לכל בית בישראל.
מבחינת הרגולציה העסקה הזו טובה או לפחות מעניינת כי בעיקר כי היא תייצר בפועל בנק שישי אמיתי בישראל. בנק שיוכל לתת אשראי צרכני על בסיס הכרות עם הלקוח הסופי, הוא יוכל לתת אשראי לעסקים עם בטוח של כספי סליקה בבית העסק שלו ומכאן למנף את עולמות הביטוח ובסך הכל נראה שהחזון שמייצרת כלל ביטוח ביטוח עם רכישת MAX תואם את החזון של הפיקוח על הבנקים ובכלל את החזון של כל מי שרוצה תחרות בעולמות הפיננסים.
 
אקירוב נכנס לרכישת חבילת מניות גדולה בכלל ביטוח אחרי שהחברה שהחזיקה בחבילת מניות באלרוב, החברה שבשליטתו, רצתה להזרים כסף לחברה בת משותפת לה ולבנו של אקירוב מבלי שזה יכניס יד לכיס או ידולל ובכך יפגעו זכויות החוסכים בפוליסות של כלל. כמה מתבקש, אבל לא מבחינת אקירוב שיצא למלחמת חורמה נגד החברה. כעת, אולי בפעם הראשונה, אקירוב משיב לשאלות הנוגעות לעסקה. ולא, אין הפתעות הוא פשוט נגדה.
הרכישה של MAX אמורה להיות העתיד של כלל ביטוח. זה חלק מהחזון שלה, איפה אתה עומד ביחס לחזון הזה?
"חברת ביטוח לא צריכה לנהל חברת כרטיסי אשראי אלא לבצע השקעות במגוון חברות שיש בהן ניהול טוב ולהשיא ערך לחוסכים שלה. בכלל, חברת ביטוח לא יכולה לנהל חברות שונות".
לא היה עדיף בסיטואציה שנוצרה להיות חלק מהמו"מ מול ורבורג פינקוס ואולי לבקש התאמות נוספות במחיר וככה לייצר רווח נוסף?
"איך אפשר לדרוש התאמה במחיר כאשר החברה המקבילה, ישראכרט, נסחרת 70% מההון שלה ו-MAX רוצה להימכר לפי 160% על ההון. אין בכלל מקום להתאמה של המחיר".
אם לא דרך רכישה אסטרטגית כמו רכישת MAX, ונניח שתרכוש את השליטה בכלל ביטוח. מה החזון שלך ליום שאחרי?
"החזון שלי לכלל ביטוח שיהיה לה את הניהול הכי טוב ושתהיה חברת ביטוח רווחית כמו הפניקס, הראל ומנורה עם מדיניות של יצירת רווחים מהביטוח ועם חלוקת דיווידנדים לבעלי המניות".
בוא נלך רגע למקום שהוא אזור הנוחות שלך – הנדל"ן. אנחנו הולכים להאטה שם בגלל הריבית?
"את שוק הנדל"ן צריך לחלק לכמה תחומים: בנכסים שיש שכירות צמודת מדד – אין האטה והראייה היא הדוחות שלנו באלרוב שהיו מצויינים. ההאטה יכולה להיות בדיור, אבל גם זה זמני, ישראל היא מדינה שזקוקה מידי שנה ל-70 אלף יחידות דיור חדשות וזה רק בשל הגידול באוכלוסייה". מסיים אקירוב.
מחברת כלל ביטוח נמסר: ״חברת כלל ביטוח איננה נוהגת להתעמת עם בעלי מניותיה בתקשורת, אלא מעדיפה לנהוג באחריות כלפי החברה וללבן את כלל הנושאים העומדים על סדר יומה, במקומות הראויים לכך ובפורומים המתאימים, בהתאם לכללי מימשל תאגידי ראוי״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה