השוק

אקירוב דורש מכלל ביטוח להשעות את יו"ר החברה

איש העסקים אלפרד אקירוב שיגר הלילה מכתב לדירקטוריון כלל ביטוח, בו הוא דורש להשעות את חיים סאמט מתפקיד יו"ר החברה, בשל פעילותו לאישור עסקת כלל-MAX
ניצן כהן | 
אלפרד אקירוב (צילום יחצ)
איש העסקים אלפרד אקירוב שיגר הלילה מכתב לדירקטוריון כלל ביטוח בו הוא דורש להשעות את יו"ר החברה חיים סאמט מפעילותו וזאת בשל טענות כי סאמט פועל לקידום עסקת כלל-MAX. הרקע לדברים הם מכתב ששיגר סמי מועלם, דירקטור חיצוני בכלל החזקות בו הוא טוכן שלל טענות (שנדחו על ידי כלל) לפיהן סאמט הקים "מטבחון" לאישור עסקת כלל-MAX.
נזכיר כי איש העסקים אלפרד אקירוב מעוניין לרכוש את השליטה בכלל ביטוח והוא מחזיק כ-15% מהון המניות שלה. השלמת עסקת כלל-MAX תכניס אותו לפיקוח רגולטורי מוקפד של המפקד על הבנקים ובמקביל תעלה לו עוד מאות מיליוני שקלים ואת זה מעוניין אקירוב למנוע.
כך או אחרת נזכיר עוד כי חיים סאמט מונה ליו"ר כלל ביטוח בין היתר בתמיכתו של אקירוב אולם זה פעל בדיוק בהתאם לחובתו ופעל על פי חובת הנאמנות המקובלת לטובת קידום ענייני החברה, כפי שהוא רואה, למורת רוחו של אקירוב שכאמור תמך בו.
הדירקטור המתפטר סמי מועלם העלה שורה של טענות הנוגעות לליקויים לכאורה בממשל התאגידי בכלל ביטוח בכל הנוגע לאישור עסקת MAX אך אלה נדחו אחת לאחת על ידי כלל שטענה כי מועלם כלל לא השתתף בישיבות אליהן זומן.
אקירוב מצטט בהרחבה את הטענות שהעלה מועלם כסיבות שבגינן הוא מבקש להשעות את חיים סאמט מתפקידו לרבות דברים שאמר מועלם בראיון (ככל הנראה מוזמן ומתוזמן היטב) באחד מכלי התקשורת הכלכליים אבל צריך לזכור היטב כי חובת הנאמנות של הדירקטוריון היא לחברה ומכאן עליהם לפעול ככל בראות עיניים לטובתה וזו למעשה טענת כלל והאורגנים שלה בכל הנוגע לאישור העסקה על MAX.
יו"ר ועד עובדי כלל ביטוח ופיננסים רוני רז תוקף בחריפות את אלפרד אקירוב על רקע דרישתו להשעות את יו"ר החברה: "מזה שנים שאקירוב מטלטל את הספינה במאבקי שליטה בלתי נגמרים.  בעולמות הביטוח אין דבר חשוב יותר מיציבות. יציבות לעובדים, למבוטחים ויציבות לעתיד הפיננסי של החברה. הגענו למצב בלתי נסבל של מאבקי שליטה בלתי נגמרים. התפקיד שלנו כעובדים הוא לגלות אחריות כשיש אנשים בעלי אינטרסים שנוהגים בחוסר אחריות.  שליטה בחברת ביטוח פירושה עתיד חסכונותיהם של מאות אלפי ישראלים ויציבות במקום עבודתם של אלפי משפחות. 
"דווקא שכלל רושמת רווחי שיא ושקט תעשייתי, ולראשונה חברי דירקטוריון וחברי הנהלה פועלים במשותף ובמחויבות מלאה להצלחת החברה, האגו של  אלפרד אקירוב לא נותן מנוחה לחברה. אנחנו העובדים תרמנו לא פחות מאקירוב ולכן יש לנו את התוקף והזכות לדרוש ממנו לחדול מניסיונותיו לטלטל את החברה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה