השוק

בנק לאומי לא דיווח על החזרת צ'ק ללקוח וישלם קנס משמעותי

בנק ישראל הטיל על בנק לאומי קנס משמעותי לאחר שפפר לא דיווח על החזרת צ'קים ללקוחות ובכך פגע לכאורה באמינות דירוג האשראי; בנק ישראל הפחית את הקנס שהטיל על בנק לאומי לאחר בבירור התגלה כי הבנק לא עבר עבירה דומה ב-3 השנים האחרונות
ניצן כהן |  1
חנן פרידמן מנכל בנק לאומי (צילום אורן דאי)
בנק ישראל הטיל על בנק לאומי קנס של כ-800 אלף שקל לאחר שהבנק לא העביר לממונה על נתוני אשראי מקרים בהם החליט להחזיר צ'קים לקוחות ובכך פגע, לכאורה, במהימנות דירוגי האשראי של לקוחותיו.
בבנק ישראל הפחיתו את הקנס ל-800 אלף שקל לאחר שבירור גילה כי הבנק לא עבר עבירה דומה ב-3 השנים האחרונות. לציין כי אי הדיווח של בנק לאומי היה בשנת 2016 וכפי הנראה הבנק לא חזר על המעשה מאז.

מבנק ישראל נמסר כי "סכום העיצום  נקבע לאחר הפחתה של 70% מגובה העיצום נוכח העובדה כי עד להפרה זו, ב-3 השנים האחרונות לא הפר הבנק את הוראות החוק נתוני אשראי והרגולציה הנובעת ממנו ולאור קולת העובדות המהוות את ההפרה ונסיבות עובדתיות אחרות אשר הובאו בפני הממונה . זאת, בהתאם לכללי נתוני אשראי, התשע"ח-2018.
"הממונה על שיתוף בנתוני אשראי, רו"ח אייל חדד: "המידע המדווח למאגר נתוני אשראי משפיע על מיליוני לקוחות ועליו מסתמכים נותני אשראי בבואם להחליט האם להתקשר בעסקת אשראי עם לקוח. החוק מייחס חשיבות רבה לדיוק ולמהימנות של נתוני האשראי שמעביר מקור מידע למאגר.  שלמות המידע ואמינותו חשובות לאין שיעור, לכן החלטתי להטיל על בנק לאומי עיצום זה. כולי תקווה שהפרות כאלה לא ישנו ותישמר רציפות הדיווח, איכותו ודיוקו על ידי כלל מקורות המידע המדווחים למאגר נתוני אשראי".
מלאומי נמסר: בעקבות תקלה, לא הועבר מ-PEPPER מקבוצת לאומי מידע למאגר נתוני האשראי כנדרש בגין לקוחות עם צ'קים חוזרים. הבעיה דווחה לגורמים הרלוונטיים ותוקנה מאז. יודגש כי בשום שלב לא הייתה פגיעה בנתוני האשראי של לקוחות PEPPER”.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בנק לאומי
    נאור 11/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אל דאגה לבנק לאומי,המנכל פרידמן ימשיך לחתוך בבשר החי ולפגוע בתנאי העובדים ושכרם וכך יוכל לשלם הקנס לבנק ישראל ולהרוויח מ הפגיעה בעובדי הבנק.
    סגור