השוק

הנתון המעודד של היום: הנפט משלים ירידה של 10% בשבוע

שורה של תחזיות אופטימיות בקרב האנליסטים שמסקרים את עולם האנרגיה מובילות לירידת מחירי הנפט; בין אם ההנחות הללו נכונות ובין אם לאו הן טובות לסביבת האינפלציה - לפחות עכשיו
ניצן כהן | 
מתקן שאיבת נפט (צילום Paul Lowry / flickr)
מחיר הנפט יורד בארה"ב בשיעור של 4.7% ונסחר ברמה של 77.28 דולר לחבית. בסך הכל השלים הנפט ירידה של 10% בשבוע וזה משמעותי לעולם שנמצא בתהליך של התפרצות אינפלציונית.
אם כן, כמה סיבות פועלות היום נגד מחיר הנפט וכדאי לשים לב לכל אחת מהן: הסיבה הראשונה היא הלחץ שמפעיל הבית הלבן על ערב הסעודית כדי שזו תגביר את קצב הפקת הנפט ב-500 אלף חביות מידי יום לפחות לתקופת החורף. פרסומים בכלי התקשורת האמריקאים מדברים על מחלוקת בקרב המדינות החברות באופ"ק פלוס לגבי מידת ההיענות ללחץ של הבית הלבן אבל בכל אופן האנליסטים משדרים אופטימיות וזה כשלעצמו מפעיל לחץ על המחיר.

שני הנתונים הנוספים שלוחצים את מחיר הנפט בשבוע האחרון הם רמות מלאי גבוהות יחסית בארה"ב וכאן צריך לזכור שבתקופה האחרונה ארה"ב עושה שימוש במלאי הנפט שלה כדי למנוע ממנו להגיע לרמות המבהילות של יותר מ-100 דולר לחבית אבל התוכנית הזו של ארה"ב עומדת להסתיים בסוף השנה. האנליסטים מדברים על מצב שרמות מלאי גבוהות ממה שחשבו קודם (בעיקר מדובר על מלאים אצל מפיקות הנפט) יאפשרו לבית הלבן להמשיך לעשות שימוש בתוכנית הזו אם המחיר יעלה.
הסיבה השלישת היא מעניינת. כאן מדברים האנליסטים על תקרת המחיר שאירופה מוכנה לשלם לרוסיה על נפט ומדובר ברמות סביב ה-70 דולר לחבית. אם כל ההערכות של האנליסטים יתבררו כנכונות הרי שמחירי הנפט עשויים לרדת מתחת לרמה הזו ואז, בהתחשב בעלות הפקה של 20 דולר לחבית (העלות שמיוחסת להפקת נפט ברוסיה) הרי שישתלם לרוסיה למכור את הנפט במחיר הזה ולהקל על המוצקה של אירופה.
כך או אחרת, נראה שהנחות העבודה של האנליסטים שמסקרים את התחום עדיין אופטימיות מידי והן נכונות לרגע זה בלבד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה