השוק

יוליוס בר: השווקים מודאגים יותר מידי משוק האנרגיה

נורברט רוקר, ראש תחום מחקר וכלכלה ביוליוס בר אומר כי הבנק שומר על תחזית דובית לשוק האנרגיה; רוקר מעריך שהשווקים דואגים יתר על המידה מהשוק באירופה
ניצן כהן | 
מחירי הנפט (צילום Paul Lowry / flickr, pixabay)
נורברט רוקר, ראש תחום מחקר וכלכלה בבנק ההשקעות יוליוס בר אומר שהמשקיעים מודאגים יתר על המידה ממצב שוק האנרגיה באירופה, בטח לטווח הקצר.
"שוק האנרגיה האירופאי עצבני מאוד בתקופה האחרונה. מחירי הגז הטבעי ממשיכים להיות תנודתיים עם הגעתם לעבר הקצה העליון של הטווח שנע בין מתחת ל-100 אירו לבין מעל 125 אירו מגה-וואט לשעה. ככל הנראה, זו היא תוצאה של מזג האוויר הקר יותר, כמו גם הפסקות ייצור וצינורות זמניות בים הצפוני" אומר רוקר. 

"כדי להעריך את מצב ההיצע של הגז הטבעי, אנחנו מסתכלים מזרחה. כאשר הזרמים הרוסיים נבלמו כולם למעט הנתיב שעובר בים השחור, אירופה מסתמכת על יבוא ממדינות מעבר לים, כדי להבטיח אספקה נאותה. בשוק הגז הטבעי הנוזלי (LNG) העולמי יש זמינות מטענים רבה וזו בעיקר שאלה של תמחור באירופה ביחס לקונים אחרים האם משלוחים אלה מגיעים לחופיה. 
"הודות להתחלה המתונה של החורף, כלכלה סינית מדשדשת ותפוקת פחם וגז טבעי מוגברת, זמינות האנרגיה השתפרה משמעותית ביבשת אסיה.
"עדויות אנקדוטליות מצביעות על אחסון פחם וגז טבעי בשפע. הדבר בא לידי ביטוי בגל האחרון של מחירי הפחם, מה שאומר שהנכונות של אסיה לשלם עבור גז טבעי נוזלי ירדה. נראה כי המחירים סביב 100 אירו, מספיקים כדי למשוך את רוב הגז הטבעי הזמין מעבר לים לחופי אירופה.
"לתפיסתנו, כדי לאתגר את ביטחון האספקה של אירופה, יהיה צורך בתרחיש לא סביר המשלב בו זמנית בין חורף קר, בעיות תשתית, הפסקות גרעיניות ממושכות בצרפת וכן עלייה חזקה בביקוש העולמי לאנרגיה. יתר על כן, אנו דבקים בהשקפותינו הדוביות, ומצפים למחירים נמוכים יותר בטווח הארוך יותר. זאת, על אף שהעצבנות בשווקי האנרגיה באירופה צפויה להימשך, מה שמרמז על עליות מחירים זמניות נוספות הנגרמות על ידי כותרות שוריות למיניהן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה