השוק

האינפלציה בגוש האירו זינקה לקצב שנתי של 10.7%

האינפלציה באוקטובר הייתה גבוהה משמעותית מהתחזיות שצפו אינפלציה בקצב שנתי של 10.3%; מחירי האנרגיה זינקו בקצב שנתי של יותר מ-41%; אינפלציית הליבה זינקה לקצב שנתי של 5%
ניצן כהן | 
ירידות בבורסה (צילום vecteezy)
נראה שהרמזים האופטימיים ששיגרו ב-ECB רק לפני שבוע היו מוקדמים מידיי. היום (שני) פורסמו נתוני האינפלציה בגוש האירו שהצביעו על אינפלציה שנתית מבהילה של 10.7%. כלומר האינפלציה עלתה באוקטובר בקצב שנתי דו-ספרתי. ההערכות המוקדמות צפו אינפלציה בקצב של 10.4% וזאת לאחר אינפלציה בקצב שנתי של 9.9% בחודש ספטמבר.
אינפלציית הליבה, כלומר האינפלציה בניכוי מחירי האנרגיה והמזון, עלתה בקצב שנתי של 5% ללא שינוי לעומת התחזיות המוקדמות אך עדיין מדובר בעליית מחירי ליבה בשיעור של 0.6% בחודש אחד.
כצפוי מחירי האנרגיה היו אלה שהובילו את עליית המחירים ואלה עלו בחודש אוקטובר בקצב שנתי של 41.9%, עלייה מדאיגה במיוחד לאור העובדה שהחורף טרם הגיע והוא צפוי להגביר את הביקושים למוצרי אנרגיה וללא מענה מצד ההיצע הרי שאנחנו מדברים על עלייה משמעותית במחירים שעוד צפוייה להגיע במעלה הדרך.
כעת ב-ECB צריכים לקבל החלטות קשות ולאחר שרק לפני מספר ימים העלו את הריבית על האירו לרמה של 1.5%, צפויים שם להעלאה אגרסיבית נוספת בטח לאור העובדה שהפדרל ריזרב צפוי להעלות את הריבית בשיעור חד בעוד מספר ימים.
נזכיר כי הרמזים ששוחררו לחלל האוויר עם העלאת הריבית לפני מספר ימים על ידי ה-ECB היו מהסוג שניתן לכנותם "יוניות" כלומר כאלה שמצביעים על כוונות להאט את קצב העלאת הריבית או לפחות למתן אותן אבל נראה כי לאור עליית המחירים במדינות האיחוד ולאור העובדה שהאינפלציה טרם אמרה את המילה האחרונה לא תהיה לבנק האירופי המרכזי ברירה אלא לעשות את המעשה הלא פופולרי היחיד שנותר - העלאות ריבית אגרסיביות נוספות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה