השוק

בנק ישראל גייס 30 מיליארד שקל בתשואה של 3.55%

הנפקת הענק של בנק ישראל הסתיימה בתשואה גבוהה של 3.55%; ההנפקה נועדה לספוג עודפי מזומנים שיש בידי המשקיעים המוסדיים; בכיר בשוק ההון: אנשים צריכים להבין לריביות האלה יש משמעות מרחיקת לכת על השווקים | פרסום ראשון
ניצן כהן | 
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90, vecteezy)
הנפקת הענק של בנק ישראל הסתיימה בתשואה גבוהה של 3.55%; ההנפקה נועדה לספוג עודפי מזומנים שיש בידי המשקיעים המוסדיים; בכיר בשוק ההון: אנשים צריכים להבין לריביות האלה יש משמעות מרחיקת לכת על השווקים.
אם כן, בנק ישראל פועל במספר דרכים כדי להביא לעליית ריבית במטרה להילחם באינפלציה עם מינימום נזקים. הדרך המקובלת והמוכרת היא העלאת הריבית והדרך השניה המקובלת היא ספיגת עודפי כסף מהמוסדיים כדי שאלה לא יגיעו לפירמות ויתדלקו את האינפלציה.

בנק ישראל פועל בחוכמה כשהוא מפעיל את כלי ספיגת עודפי הכסף שחונה אצל המוסדיים מאחר וה"נזקים" הסביבתיים של מהלך כזה נמוכים לאין שיעור ביחס לנזקים הרחבים של העלאת ריבית. צריך לזכור שכרגע הנחת העבודה שבנק ישראל יעלה את הריבית ב-0.75% במהלך שישי משלים למהלך שהתבצע היום.
גורם בכיר מאוד בשוק ההון אומר היום בשיחה שלא לייחוס עם ice כי כולנו צריכים להבין ש-14 שנים בהם הריבית לא הייתה פקטור בתהליכי קבלת החלטות הסתיימו ולא יחזרו בטווח הנראה לעין. הגורם אמר עוד כי תשואה של 3.55% במק"מ הארוך שהנפיק היום בנק ישראל משדרת לשוק מסר שבנק ישראל נחוש להילחם באינפלציה בכל דרך אפשרית.
"כרגע" אמר הבכיר "לא ברור איפה תיעצר העלאת הריבית וזה תלוי מאוד באינפלציה בישראל, במחירי הדיור ובמה שיעשה הפדרל ריזרב אבל בכל מקרה בנק ישראל מקדים את התהליכים האלה בעולם כדי לייצר מספיק כלים להקל במדיניות המוניטרית, ככל שהכלכלה תגלוש למיתון" הוא סיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה