השוק

בנק מזרחי טפחות: המצב בישראל טוב משמעותית מבשאר העולם

יוני פנינג, אסטרטג שווקים ראשי בבנק מזרחי טפחות, פרסם את הסקירה השבועית שלו לגבי המצב הכלכלי באירופה וארצות הברית ואופטימיות לגבי המצב בישראל 
מערכת ice | 
יוני פנינג כלכלן שווקים מזרחי טפחות (צילום עופר חגיוב, Magma Images)
יוני פנינג, אסטרטג שווקים ראשי בבנק מזרחי טפחות, פרסם את הסקירה הכללית שלו השבועית שלו ואלו הם עיקרי הדברים. ארה"ב: לאחר ה-"מיתון הטכני" בארה"ב, במהלך שני הרבעונים הקודמים, אנו זוכים ברבעון השלישי להתרחבות של 2.6% בתוצר. 1 נתוני הייצוא נטו מוסיפים למעשה 2.8% לנתון התוצר הכולל. קרי, בהתעלם מרכיב הייצוא, התוצר בארה"ב היה למעשה ממשיך להתכווץ ברבעון האחרון. על פי נתוני מאזן הסחר בארה"ב, שיעור ניכר מהגידול בייצוא במהלך הרבעון 2 נובע למעשה ממוצרי אנרגיה, בפרט, גז טבעי מונזל ושאינו. הגידול בייצוא מתיישב כמובן עם הזינוק במחירי הגז הטבעי במהלך הרבעון. ונותר לראות כיצד ערך היצוא מארה"ב יתפתח עם הגידול בהנזלת גז לאירופה, מחד, והירידה במחירי הגז הטבעי, מאידך.
אירופה: היציבות היחסית באי־האחידות של תשואות האג"ח לרוחב היבשת האירופית אפשרה ל-ECB לבצע העלאת ריבית נוספת, של 0.75% בשלוש הריביות העיקריות שלו. למרות הודעת הצמצום, והתהיות לגבי ההשלכות המוניטריות של עליות מחירי האנרגיה ביבשת, הודעת ה-ECB הייתה יונית באופן ראוי לציון. בדומה קצת להודעה האחרונה של בנק ישראל, ה-ECB הצהיר כי "נעשתה התקדמות משמעותית בנסיגה ממדיניות מוניטרית מרחיבה". גם הערכת הבנק כי יעלה את הריבית במהלך מספר (several) הודעות קרובות הושמטה לטובת ביסוס המדיניות "מפגישה לפגישה".
ישראל: מדד אמון הצרכנים רושם הידרדרות של שתי נקודות בספטמבר, לרמת "21-". רוב הירידה במדד נובעת מסעיף כוונת משקי הבית לבצע רכישות גדולות בשנה הקרובה, ביחס לשנה האחרונה, אשר נופל ב-10 נקודות, לרמת "30-". שיעור משקי הבית שהשיבו בסקר כי "בכלל לא סביר" כי יקנו דירה בשנה הקרובה עלה החודש לרמת 90.49 – הגבוה מאז תחילת עריכת הסקר, במרץ 2011. נציין כי חולשה מסוימת נרשמה גם בנכונות לרכוש מכוניות או רהיטים ומוצרי חשמל. מאזן הסחר לספטמבר, מאידך, מזכיר כי המצב אצלנו טוב משמעותית מבשאר העולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה