השוק

פייסבוק מתרסקת לשפל של 7 שנים, האם תודח מהצמרת?

מניית הרשת החברתית פתחה את יום המסחר שלאחר הדו"ח העגום שהוצג אמש בצניחה של יותר מ-23%, שהורידה אותה למחיר הנמוך ביותר מאז 2015 והפילה את שווי השוק של החברה ביותר מ-70 מיליארד דולר

יאיר מור | 
מארק צוקרברג מנכ"ל פייסבוק (צילום pixabay ,unsplash, יוטיוב/ ABC News)
המסחר בוול-סטריט נפתח בדקות האחרונות בסימן עליות קלות במדדים המרכזיים, אך מטא (לשעבר פייסבוק) רחוקה מאוד, מאוד מהממוצע הכללי, ופותחת את היום במחיר של כ-99.60 דולר למניה – צלילה של 23.25% לעומת שער הסגירה אתמול (רביעי), והמחיר הנמוך ביותר שרשמה מניית החברה מאז אוקטובר 2015 – כלומר ב-7 השנים האחרונות.
הקריסה הזו, שמגיעה בעקבות הדו"ח הגרוע של החברה, הורידה את שווי השוק של מטא ל-267 מיליארד דולר בלבד, לעומת 349 מיליארד אמש. מדובר בנפילה כואבת במיוחד, שכן רק לפני שנה וחודשיים – בסוף אוגוסט 2021 – עמד שווי השוק שלה על טריליון דולר.
אפילו במבט על השנה הנוכחית בלבד מדובר בנתונים פסימיים מאוד: ב-31 בדצמבר היה שווי השוק של מטא 922 מיליארד דולר. השווי הנוכחי שלה מייצג קריסה של 71% בפחות מ-10 חודשים.
הירידה הנוכחית גורמת לחברה לרדת בדירוג חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, מהמקום השישי אתמול לתשיעי כעת. למעשה. ההפרש בינה לבין טנסנט הסינית, המדורגת עשירית, כה קטן עד כי ייתכן שעד סוף יום המסחר היא תרד למקום העשירי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה