השוק

למרות קשיי העבר, וולמארט מתכננת להשתלט על אפריקה

המסע האפריקאי של וולמארט בעשור האחרון היה שורה של פספוסים, יחד עם הרוחות הכלכליות הסוערות ומגפת הקורונה. אבל החברה לא מתכוונת לוותר, אפילו להיפך
מערכת ice | 
Walmart (צילום iStock)
בשנת 2011, ענקית הקמעונאות האמריקאית, וולמארט, עשתה הימור על אפריקה ורכשה את השליטה בקמעונאית הדרום אפריקאית מאסמארט, במה שמשקיעים רבים ראו צעד לקראת שליטה בשוק הבלתי מנוצל העצום של היבשת. זה לא הלך לפי התוכנית. יותר מעשור לאחר העסקה, המאזן של מאסמארט עמוס בחובות, ספריה עמוקים בהפסדים והיא טובעת בהתחייבויות חכירה על נכסים מסחריים.
מכניסתה המאוחרת למסחר האלקטרוני ועד לגיחה הרעה לתחום המזון הטרי, המסע האפריקאי של וולמארט בעשור האחרון היה שורה של פספוסים, יחד עם הרוחות הכלכליות הסוערות ומגפת הקורונה. אבל במקום להתרחק, כפי שעשתה בכישלונות בבריטניה ובגרמניה, וולמארט נכנסת עמוק יותר לבוץ, עם תכנית להשתלט על הילד הבעייתי האפריקאי שלה, אותה חשפה באוגוסט.
האסטרטגיה שלוה - על פי תשעה אנליסטים, משקיעים ומקורות בעלי ידע ישיר על התוכניות של וולמארט - היא קודם כל לבנות את מאסמארט לכוח המסוגל להתחרות בחנויות הפיזיות ולאחר מכן, לנצח בקרב הצפוי מול אמזון על עתיד המסחר האלקטרוני באפריקה."וולמארט מתכננת להביא את כל מפעל המסחר האלקטרוני והמומחיות שלה לתוך מאסמארט", אמר מקור המקורב לתוכנית הרכישה. "נדרשת השקעה גדולה כדי לשמור על רלוונטיות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה