השוק

חברת המדיקל הישראלית עשתה אקזיט ב-300 מיליון דולר

חברת אקוושילד מדיקל הישראלית עושה השבוע אקזיט מדהים, כשהיא מוכרת 25% ממנה בעבור 300 מיליון דולר לקרן ההשקעות נורדיק האירופאית
מערכת ice | 
רפואה ובינה מלאכותית (צילום pexels)
מסתמן כי חברה ישראלית נוספת, והפעם מתחום המדיקל, עושה השבוע אקזיט ענק עם מכירה של 25% מהחברה לקרן ההשקעות נורדיק קפיטל, תמורת 300 מיליון דולר, כך על פי דיווח בכלכליסט. 
החברה שמבצעת את האקזיט היא חברת אקווהשילד מדיקל, אשר שמה יחסית אנונימי, אך לה קרוב ל-500 עובדים בארץ בארה"ב ובאירופה. למרות ששם החברה יחסית לא מוכר, היא מייצרת ומוכרת משנת היווסדה ב-2008 מכשור רפואי לבתי חולים ברחבי העולם בעסקאות של מיליוני דולרים וכיום נחשבת לרווחית ביותר ובמובילה בתחומה. 
אריק שם טוב, מנכ"ל החברה, הוא בעל המניות היזם והמשקיע הכי גדול של החברה ולצדו עתיד כל בעל מניות, דוגמת היו"ר מירון מן ומרינו קריחלי, למכור כ-25% ממניותיו. מחזיק עיקרי נוסף בחברה הוא בית ההשקעות אלטשולר שחם, שגם עתיד ליהנות מפירות העסקה. 
 
החברה מייצרת כיום מערכות רובוטיות המשלבות בינה מלאכותית וזאת לצד ייצור מערכות להולכת תרופות מסוכנות, הנחשבת לבין הטובות בעולם. את הייצור שלה היא מנהלת בעיקר באזור התעשייה תפן שבגליל. 
המשקיעה באקווהשילד היא כאמור נורדיק, המתמקדת בעיקר בתחום הבריאות והטכנולוגיה, מאז הקמתה בסוף שנות ה-80. השקעתה בחברת אקווהשילד תהיה 'החוצה' באופן מלא והיא תרכוש מניות מבעלי המניות הנוכחיים, כולל מעובדי החברה שגם להם אופציות. כמו כן, זו לא הרכישה הישראלית הראשונה של נורדיק ובשנת 2014 היא רכשה את חברת Vizrt ב-372 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה