השוק

אחרי מכירת וולט: קרן ההון סיכון מגייסת קרן שביעית

למרות הקושי למשוך משקיעים, 83North מגייסת קרן חדשה בהיקף של 400 מיליון דולר להשקעות בחברות סטארט-אפ צעירות ובוגרות
מערכת ice | 
עסקים (צילום shutterstock)

קרן ההון סיכון הישראלית-בריטית, 83North מצליחה במקום שאחרות נכשלות. למרות הקושי למשוך משקיעים לקרנות הון סיכון חדשות בגלל עליית הריביות ובשל אי הוודאות הגיאופוליטית, בקרן הצליחה לגייס הון ממשקיעי עבר שלהם. בקרן לא חושפים את זהות המשקיעים אבל בעבר פורסם שאחת המשקיעות הבולטות שלהם היא קרן העושר של אוניברסיטת פרינסטון. 
 


על פי ההערכות, מה שהביא את התשואה של הקרן הישראלית-בריטית להיכלל באחוזון גבוה ביחס לתעשיית ההון סיכון הוא רצף של אקזיטים בשנתיים האחרונות. 83North היתה שותפה בולטת במכירת אפליקציית המשלוחים וולט לדורדאש האמריקנית ב-8.2 מיליארד דולר, למכירת חברת הסייבר סימפליפיי לגוגל בחצי מיליארד דולר בחודש ינואר, והשקיעה בחברת משחקי המוביילי ביץ' בם שנמכרה בשנה שעברה לוודו מצרפת. לצורך ההשוואה, בשנה שעבר גייסה החברה שתי קרנות בעלות ייעוד להשקעה בשלבים שונים בסכום משותף של 550 מיליון דולר. כיום סך ההון המגויס של הקבוצה עומד על 2.2 מיליארד דולר. 
 


רוב השותפים בקרן 83North ישראלים, אבל ההשקעות שלה בסטארט אפים נעשות גם מחוץ לתחומי המדינה כמו למשל באירופה, בבריטניה ובארצות הברית. למשל, חברת הפיטנק מרקטה היא אחת ההנפקות הגדולות של הקרן בשנה האחרונה והיא ממוקמת בכלל בקליפורניה ארה"ב. קרן  83North מונה ארבעה שותפים, ארנון דינור, גיל גורן, יורם שניר והשותפה הבריטית לורל באודן, שעובדים באופן עצמאי בלי צוות מייעץ.  
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה