השוק

החברה הישראלית בגיוס ענק של עשרות מיליוני דולרים

החברה שממפה תשתיות תת קרקעיות, 4M Analytics, מודיעה על גיוס של 30 מיליון דולר, המביא את סך הגיוס הכולל שלה ל-45 מיליון דולר
מערכת ice | 
גוגל מפות (צילום Unsplash)
חברת 4M Analytics הממפה תשתיות תת קרקעיות מודיעה היום על גיוס הרחבת סיבוב ה-A שלה בהיקף של 30 מיליון דולר, המביא את סך הגיוס הכולל שלה ל-45 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילו Insight Partners ו-ITI Venture Capital Partners בהשתתפות המשקיעים הנוכחיים Viola Ventures ו-F2 Venture Capital. בסבב זה משתתפים גם נועם ברדין, מנכ״ל Waze לשעבר וניר ארז, מנכ"ל ומייסד Moovit. המימון ישמש להגדלת פעילות החברה בארה"ב, פיתוח יכולות נוספות של בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת ולמימוש החזון של יצירת מפת התשתיות הראשונה של ארה"ב.
קדמת האנושות תלויה בתשתיות דוגמת קווי מים, ביוב, חשמל, סיבים, גז, המהוות חלק בלתי נפרד מהצמיחה והשגשוג שהעולם המערבי חווה בשנים האחרונות. קדמה זו מביאה איתה אומנם אתגר חדש - תת הקרקע, המקום בו תשתיות אלה מונחות, הפך למבוך עצום של צנרות וסיבים – מבוך שמעולם לא תועד, מעולם לא מופה. מהנדסים אזרחיים ממגוון רחב של אסכולות מתמודדים עם חוסר הוודאות המדובר בכל העולם ועם מה שהפך להיות סיכון מספר אחד לכל פרויקט תשתיתי – פגיעה בתשתית קיימת. קשה למדוד ולכמת את החריגות מלוחות הזמנים והפריצות התקציביות של אינספור פרויקטים המתוכננים ונבנים בכל רגע, אך שמרנים מעריכים כי מדובר במאות מיליארדי דולרים בכל שנה בארה"ב בלבד.

המשימה של 4M Analytics היא להעניק לאותם מהנדסים, בין אם הם סוללים כביש או מאריכים קו ביוב, גישה חסרת תקדים לתת קרקע. כדי שעוד מהשלבים הכי מוקדמים של הפרויקט, אפילו לפני תחילת התכנון, הם יוכלו למזער את חוסר הוודאות שאיתו התמודדו עד כה, שנים לפני שדחפורים יזיזו כף אחת של אדמה.
לשם כך החברה מייצרת מפה - פלטפורמה אחת, אחודה, המהווה מקור מבוסס נתונים המתארת את האמת המתרחשת בתת הקרקע. יותר מכך, היא עושה זאת ללא הגעה של מהנדסים לשטח כמו שנעשה עד היום. שילוב של תצלומי לווין ואוויר, יחד עם נתונים גיאוגרפיים, תסריטי בנייה ועוד, המעובדים על ידי סוגים שונים של בינה מלאכותית, מאפשרים ל-4M לייצר מפה שמהנדסים מאמינים לה, דבר שלא היה עד כה, כלי אשר לא רק מייעל ומצמצם את המעורבות האנושית אלא גם  מייצר וודאות בנוגע לעמידה בזמנים ותקציב. הסטארטאפ הוקם ב-2020 על-ידי איציק מלכה, ניר כהן, ויואב כהן, לשעבר מפקד יחידת 9900 באגף המודיעין (המערך הגיאו-חזותי של צה"ל). החברה מעסיקה כיום כ-100 עובדים ולה משרדים בתל אביב ובאוסטין.
יניב שלו, CTO: "יש לנו חזון גדול, לייצר מפת תשתיות גלובלית, ממש מכאן - מישראל. לעשות לתת קרקע את מה ש-Google maps עשו לעולם שמעל הקרקע. שאיפתנו היא שכל מהנדס בכל מדינה יוכל להצביע על נקודה במפה ולהבין את סבך התשתיות שקבור מתחת, משימה לא פשוטה בכלל. איסוף מידע ממאות אלפי מקורות מידע לא קוהרנטיים, מצילומי לווין ועד תכנוני הנדסה ישנים, הבניית המידע הגיאו-מרחבי בעזרת AI, ובסוף וידוא של התוצאות בעזרת אלגוריתמי ראייה ממוחשבת וטכניקות מיפוי ייחודיות. זה לא נעשה עד כה, ואנחנו מוכיחים שזה אפשרי״.
נועם ברדין, מנכ״ל Waze לשעבר: ״אני מבין את המשמעות בלייצר פתרון מיפוי שמשפיע על חייהם של מיליונים, ואני מאמין גדול במוצר ובחזון שיש למייסדים. השימוש שלהם בטכנולוגיות מתקדמות וזיהוי שוק הזקוק נואשות לדיגיטציה, שם את החברה בחוד החנית של שוק המתפתח בקצב מסחרר".
ניקיטאס קוטופס, מנכ"ל Insight Partners: "ההזדמנות לתמוך בחברה שמביאה חדשנות רבת ערך ונחוצה לתעשייה כל כך מיושנת היוותה גורם מכריע עבור צוות ההשקעות שלנו. החזון הנועז של 4M, היכולות הטכנולוגיות, והפוטנציאל הכלכלי האדיר, היוו התאמה מושלמת ליכולות ה-scale-up של Insight. גילוי העולם התת קרקעי עבור חברות הנדסה היא רק נקודת ההתחלה של החברה ואנו בטוחים כי לא יעבור זמן רב עד שנגלה הזדמנויות להשפיע על תעשיות נוספות."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה