השוק

ארה"ב וגרמניה מחלקות מיליארדים: אוקראינה לא לבד מול רוסיה

ביידן יחלק סיוע ביטחוני ב-600 מיליון דולר למדינה שנלחמת על חייה מול פוטין, גרמניה גם כן בשורה של צעדים, הפרלמנט האירופי הקצה סכומי עתק לסיוע מאקרו פיננסי
מערכת ice |  4
השפעת הפלישה לאוקראינה על הבורסה (צילום vecteezy)
כשהמלחמה בין רוסיה לאוקראינה עדיין נמשכת, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הכריז אמש (חמישי) רשמית על חבילת סיוע הבטחוני החדשה שתקבל אוקראינה בשווי 600 מיליון דולר למאבק שלה נגד רוסיה.
החבילה שיספק ביידן תכלול בין השאר תחמושת ארטילרית לסוללות ה-HIMARS, לצד 36 אלף פגזי ארטוילריה בקוטר 105 מ״מ, כ-1,000 פגזי מדוייקים בקוטר 155 מ״מ וגם ציוד נוסף כמו מכ״מים נגד ארטילריה, ציוד לפינוי מוקשים, אמצעים לראיית לילה.

 גם גרמניה הודיעה לאחר שתיקה ארוכה בנושא כי תתספק לאוקראינה שתי סוללות של משגרי רקטות MLRS וגם 200 רקטות, כמו גם 50 רכבים משוריינים מדגם ״דינגו״. יוקצו חמישה מיליארד אירו של סיוע מאקרו פיננסי לאוקראינה מטעם הפרלמנט האירופי.
במקביל לכל אלה, משרד הכלכלה בברלין הודיע ששהרגולטור הפדרלי ישתלט על RN Refining & Marketing GmbH ו-Rosneft Deutschland GmbH, שמהווה כ-12% מיכולת עיבוד הנפט של גרמניה, מדובר בחברת בת לתאגיד הנפט הרוסי הממלכתי ״רוסנפט".
‏עוד נטען: ש״ספקי שירות קריטיים מרכזיים כמו ספקים, חברות ביטוח, חברות IT ובנקים, אבל גם לקוחות, לא היו מוכנים יותר לעבוד עם Rosneft - לא עם בתי זיקוק אשר פועלים בשותפות עם Rosneft, ולא עם החברות הבנות הגרמניות של Rosneft, RDG ו-RNRM, בעצמן״.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    חובה לעזור לאוקריאנה מהרוסים האכזרים
    ישראלי 09/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל הכבוד לארצות -הברית ,אבל איפה הסיוע של כל מדינות אירופה ?
    סגור
  • 3.
    סלאבה אוקראיני (ל"ת)
    יאס 09/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    מי שזורק כסף ונשק הוא זמם את המלחמה (ל"ת)
    בו ארצי 09/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    שימות זלנסקי בנדרובסקי אזובסקי ואמרו אמן (ל"ת)
    לולי 09/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור