השוק

מנכ"ל דיסני מטיל פצצה: מדוע ויתר על רכישת טוויטר?

בוב אייגר, בעבר מנכ"ל דיסני, חשף מדוע ויתר עוד ב-2016 על רכישת טוויטר, והציג דמיון מוחלט לסיפור עם אילון מאסק: "הסתכלנו על טוויטר כפתרון להפצה גלובלית. זה היה פתרון פנומנלי בדקנו היטב את כל משתמשי הטוויטר, ובאותה נקודה הערכנו בעזרת חלק מהטוויטר שחלק ניכר - לא רוב - לא היה אמיתי"
מערכת ice | 
בוב אייגר בעבר מנכ"ל דיסני חושף מדוע ויתר על טוויטר (צילום ויקיפדיה, freepik)
בשנת 2016, בוב אייגר, אז מנכ"ל דיסני, שכנע את עצמו שהחברה שלו צריכה להחזיק בטוויטר כי זו תהיה דרך מצוינת להפיץ את התוכן של דיסני ברחבי העולם. ואז, זמן קצר לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016, הוא נחלץ.
אייגר דיבר בוועידה וסיפר מדוע לא רכש את טוויטר. לטענתו, שטוויטר הייתה פלטפורמת הפצה "פנומנלית" עבור דיסני, אבל זה היה מגיע עם יותר מדי כאבי ראש. ביניהם: בוטים. אם זה נשמע לכם מוכר אז כן, זו בדיוק הסיבה בגללה מתחמק כעת אילון מאסק מרכישת טוויטר.
אייגר אמר: "רצינו להיכנס לעסקי הסטרימינג. היינו צריכים פתרון טכנולוגי. יש לנו את כל ה-IP הנהדר הזה. לא היינו חברת טכנולוגיה. איך נביא את ה-IP הזה לצרכנים ברחבי העולם? חשבנו לפתח את עצמנו. חמש שנים, 500 מיליון דולר. זה לא היה הכסף, זה היה הזמן, כי העולם השתנה במהירות. ובמקביל, שמענו שטוויטר שוקלת מכירה. הסתכלנו על טוויטר כפתרון להפצה גלובלית. זה נתפס כמעין רשת חברתית. ראינו את זה כמשהו אחר לגמרי. נוכל לשים חדשות, ספורט, בידור, ולהגיע לעולם. ולמען האמת, זה היה פתרון פנומנלי, מבחינת הפצה".

"ואז, אחרי שמכרנו את כל הקונספט לדירקטוריון דיסני ולדירקטוריון הטוויטר, ואנחנו באמת מוכנים לביצוע - המשא ומתן כמעט הסתיים - הלכתי הביתה, שקלתי אותו לסוף שבוע וחשבתי לעצמי - אני לא מסתכל על זה בזהירות כמו שאני צריך כדי להסתכל על זה. כן, זה פתרון מצוין מנקודת מבט של הפצה. אבל זה יבוא עם כל כך הרבה אתגרים ומורכבויות אחרות, שכמנהל של מותג גלובלי גדול, לא הייתי מוכן לקחת על עצמי הסחת דעת גדולה וצורך לנהל נסיבות שאפילו לא היו קרובות לשום דבר שהתמודדנו איתו קודם לכן".
"למרבה העניין, בגלל שקראתי את החדשות בימים אלה, בדקנו היטב את כל משתמשי הטוויטר - אני מניח שקוראים להם משתמשים? - ובאותה נקודה הערכנו בעזרת חלק מהטוויטר שחלק ניכר - לא רוב - לא היה אמיתי".
 
"אני לא זוכר את המספר המדויק אבל היו הרבה. זה היה מובנה בכלכלה שלנו. למעשה, העסקה שהייתה לנו הייתה די זולה. "אז אתה צריך להסתכל, כמובן, על כל דברי השטנה והפוטנציאל לגרום נזק לא פחות. אנחנו בעניין של לייצר כיף בדיסני - של לעשות רק טוב, למרות שיש אחרים היום שמבקרים את דיסני על ההיפך, וזה לא בסדר. זה פשוט היה משהו שלא היינו מוכנים לקחת על עצמו ולא הייתי מוכן לקחת על עצמי כמנכ"ל של חברה וחשבתי שזה היה חוסר אחריות מצידי".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה