השוק

הסטארט אפ Taranis השלים גיוס של 40 מיליון דולר

הגיוס התבצע בסבב D של החברה; הסטארט אפ עוסק בדיוק חקלאי באמצעות מערכי בינה מלאכותית והפעלת רחפנים; הפעילות של החברה מסייעת לאתר מזיקים שפוגעים בשטחים החקלאיים ובכך משתפרת תפוקת שדה הגידול
ניצן כהן | 
בר ויינשטיין (צילום יחצ)
חברת טראניס (Taranis), שפועלת בתחום החקלאות המדייקת, מודיעה היום (רביעי) על השלמת סבב גיוס D בסך 40 מיליון דולר וגידול שנתי של יותר מפי 2 בהכנסות. החברה מספקת פתרונות מבוססי AI ורחפנים שמסייעים לאתר מחלות ומזיקים הפוגעים ביבולים בכדי למקסם את התפוקה משדות חקלאיים.
את הסבב הובילה הקרן האירופית Inven Capital , המתמחה בהשקעות אימפקט ממוקדות קליימט-טק, לצד השקעות חדשות מהקרנות Seraphim Space, ו- Farglory Group, והשקעות חוזרות של הקרנות Viola ,Vertex Growth  ,UMC Capital ,K3 Ventures ,Hitachi Ventures ,La Maison Partners ,Vertex Ventures Israel ,Ventures Cavallo (Wilbur Ellis) ,Presidio Ventures (Sumitomo) ,iAngels Ventures ,Micron Ventures ,OurCrowd Finistere Ventures, Ventures  ואייל גורה. עם השלמת הגיוס בנוכחי, סך ההשקעות בחברה עומד על 100 מיליון דולר.
תחום האגרוטק נמצא בצמיחה מואצת בשנים האחרונות כחלק מהמהפכה הדיגיטלית שעובר ענף החקלאות, מה שמשקף גם את גדילתה של החברה. סבב הגיוס הנוכחי בוצע בעליית שווי משמעותית והושלם בעיצומה של תקופת צמיחה מואצת של החברה, אשר מציגה גידול שנתי של יותר מפי 2 בהכנסות. החברה ממשיכה לגייס מספר רב של עובדים במגוון משרות כולל פיתוח תוכנה, AI, ניהול מוצר, ומכירות. בעקבות הגיוס טראניס צפויה לגדול ל-150 עובדים בשנה הקרובה. 
טראניס הוקמה בשנת 2015 והינה אחת מחברות האגרוטק (Agritech) המובילות בישראל. הפלטפורמה של טראניס מנתחת באמצעות בינה מלאכותית ולמידת מכונה (Machine Learning) צילומי שדות ברזולוציה גבוהה מאוד המגיעים מרחפנים, לוויינים, ומטוסים קלים, וכך יכולה לסרוק שטחי ענק של שדות חקלאיים ולאתר סיכונים ליבולים בזמן קצר. האלגוריתמים של המערכת נסמכים על מאגר התמונות הייחודי מסוגו בתחום החקלאות שנבנה על ידי החברה, עם למעלה מ- 200 מיליון סימפטומים שזוהו על ידי מומחי אגרונומיה. טראניס מעסיקה כיום כ-110 עובדים, מהם 70 בישראל - במטה החברה בתל אביב, והיא מחזיקה במשרדים נוספים בברזיל ובארה"ב.
טראניס מספקת תובנות אגרונומיות וזיהוי מוקדם של מזיקים, מחלות, עשבים ובעיות אחרות במטרה להגדיל את פוטנציאל הייבול, לטייב שימוש בדישון ולשפר את הרווחיות של חקלאים. החברה מתמקדת כיום בגידולים מרכזיים (תירס, סויה, קנה סוכר וכותנה) בארה"ב וברזיל, הגדלים ביותר ממיליארד וחצי דונם, ומחזיקה שותפויות עם חברות האגרוכימיה המובילות בעולם. בנוסף, טראניס פועלת בתחום ה-carbon credits ומתמקדת במדידה, אישור ודיווח של לכידת פחמן דו-חמצני (CO2) בקרקע כתוצאה ממעבר לחקלאות משמרת ושיפור שיטות העיבוד החקלאי.
בר ויינשטיין, מנכ"ל Taranis: "כיום חקלאים בעולם מפסידים בכל עונת גידול כ- 30 עד 40 אחוז מתפוקת היבול שלהם, בהיקף המוערך ב-500 מיליארד דולר בשנה. הם צמאים לפתרונות שיאפשרו לגדל יותר מזון בפחות שטח, תוך צריכה מופחתת של משאבים. טראניס עובדת עם למעלה מ- 100 חברות המספקות מוצרי הגנה על יבולים ומשרתות כחצי מיליארד דונם ברחבי ארה"ב וברזיל. הן מסתמכות על המערכת של טראניס כמקור מרכזי לתובנות לגבי בריאות היבולים וכדי למקסם את התפוקה מהשדות. סבב הגיוס החדש יאפשר לנו להמשיך בצמיחה מהירה, בדגש על הרחבת אזורי פעילות החברה למדינות נוספות והשקעה בטכנולוגיות התומכות בהפחתת פליטת פחמן דו-חמצני כתוצאה מעיבוד שדות חקלאיים".
על פי נתוני PitchBook בעשור האחרון השקעות הון סיכון בתחום האגרוטק גדלו בעקביות. ברבעון הראשון של 2022, חברות אגרוטק בעולם גייסו סכום שיא של 3.3 מיליארד דולר ב- 222 השקעות, עלייה של 120% לעומת הרבעון המקביל ב- 2021. בין הגורמים המרכזיים להאצה בהשקעות ובקצב האימוץ של טכנולוגיות חדשות אפשר למנות את ההתחממות הגלובלית שמייצרת תנאי אקלים קיצוניים הפוגעים בתפוקת הגידולים, עליית מחירי התשומות - כולל זרעים ודשנים לחקלאות, והצורך לתמוך בגידול אוכלוסיית העולם והדרישה העולמית הגוברת למזון. ישראל היא מובילה גלובלית בתחום, על פי הנתונים של Start-Up Nation Central, פועלים כיום בישראל כ-670 סטארטאפים בתחומי האגרוטק והפודטק, ושיעורן בכלל חברות הסטארטפ הישראליות הולך וגדל מדי שנה.
פטרה סוקולובה, מנהלת השקעות ב Inven Capital: "אנחנו שמחים מאוד להוביל את סבב ההשקעות החדש בטראניס. החדשנות בתחום האגרוטק הכרחית על מנת שנוכל לקדם חקלאות משמרת ולעשות שימוש יעיל במשאבי כדור הארץ. לטכנולוגיות כמו של טראניס יש אימפקט משמעותי על מיקסום התפוקה החקלאית תוך צמצום פליטת פחמן, והשגת רווחה כלכלית, הן לחקלאים והן לחברות המספקות להן פתרונות. אנחנו עוקבים אחרי תחום האגרוטק בשנים האחרונות ורואים פוטנציאל רב לטכנולוגיות בינה מלאכותית וביג-דאטה בתעשיית החקלאות העולמית."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה