השוק

התחמושת אוזלת: רוסיה רכשה מיליוני פגזי ארטילריה מצפון קוריאה

בכירי מודיעין בארה"ב דיווחו השבוע שרוסיה מתקשה לחדש את מאגרי הנשק והארטילריה שלה ולכן נאלצת לפנות לבעלות בריתה - שגם הן סובלות מסקנציות כלכליות ובידוד בינלאומי כבר עשרות שנים.
מערכת ice | 
מוסקבה, רוסיה (צילום unsplash)
רוסיה רכשה מיליוני טילים ופגזי ארטילריה מבעלת בריתה צפון קוריאה, לשם שימוש במערכה באוקראינה - מלחמה שנמשכת זה למעלה מחצי שנה. כך דיווחו אתמול (שני) בכירים בקהילת המודיעין בארה"ב. בכיר שהתראיין בעילום שם לניו יורק טיימס סיפר כי העובדה שמשרד החוץ הרוסי פונה לפיונגיאנג מדגימה עד כמה "סובל הצבא הרוסי ממחסור חמור בתחמושת, בין היתר בשל סנקציות והגבלות ייצוא". בארה"ב סבורים שרוסיה תמשיך לרכוש נשק מצפון קוריאה גם בעתיד. 
צפון קוריאה ניסתה לחזק את קשריה עם רוסיה בזמן שאירופה והמערב התרחקה ממנה. המשטר הטוטליטרי במדינה הטיל את האשמה למשבר באוקראינה על ארה"ב וטען שהניסיון של המערב לכפות את ההגמוניה המדינית שלו מצדיק את הצעדים הצבאיים בהם נקטה רוסיה כדי להגן על עצמה. העסקה מהווה הפרה של החלטת האו"ם האוסרת על צפון קוריאה לייצא נשק ועל מדינות אחרות לקנות ממנה, או למכור לה נשק.
הדיווח הנוכחי מגיע לאחר שבשבוע שעבר קיבל צבא רוסיה לידו משלוח של מל"טים תוצרת איראן לשימוש בשדה הקרב באוקראינה. בוושינגטון אמרו בשבוע שעבר כי הרוסים נתקלו בקשיים טכניים בהפעלת המל"טים האיראנים מסדרות "מוהאג'ר-6" ו-"שהאד", אך אלו הם רק צעד ראשון במה שממשל ביידן מעריך שיהפוך בהמשך למגמה: רכישת מאות מל"טים תוצרת איראנית לשימוש במלחמה הנוכחית.
 
דובר חיל האוויר האוקראיני התבטא אתמול בהקשר זה: לדבריו, המל"טים האיראניים מסוגלים לשאת פי־שלוש יותר תחמושת מהמל"טים תוצרת טורקיה בהם עושה שימוש צבא אוקראינה. אף על פי כן הוא סבור שמערכות ההגנה האווירית מסוגלות להתמודד עם האיום החדש. "מדובר במ"לטי תקיפה חדישים, אך אנחנו עדיין לא מסוגלים לאמוד את איכותם; איראן הרכיבה אותם מחומרים וחלקים מוברחים משום שהמדינה מצויה תחת סנקציות". אמר הדובר לערוץ טלוויזיה אוקראיני. "בואו נקווה שהמל"טים לא איכותיים מדי ונוכל להפיל אותם באמצעות מערכות ההגנה האווירית בדיוק כפי שאנחנו מפילים כל מל"ט של האויב כרגע" חתם את דבריו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה