קריפטו

בעייתי? איראן מצאה דרך לעקוף את הסנקציות האמריקאיות

איראן החלה לראשונה לסחור ולעבוד עם מטבעות קריפטוגרפיים על מנת לעקוף את הסנקציות הכלכליות שהטילה עליה ארה"ב
מערכת ice | 
קריפטו (צילום vecteezy)
איראן מצאה פרצה מסוכנת? המדינה המוסלמית ביצעה את הזמנת היבוא הרשמית הראשונה שלה באמצעות מטבעות קריפטוגרפיים, על פי דיווח של רויטרס. מהלך כזה יכול לאפשר לרפובליקה האסלאמית לעקוף את הסנקציות האמריקניות שהותירו את כלכלתה נכה.
ההזמנה בשווי של 10 מיליון דולר על פי דיווחים, היא צעד ראשון לקראת מתן אפשרות למדינה לסחור באמצעות נכסים דיגיטליים העוקפים את המערכת הפיננסית העולמית הנשלטת על ידי הדולר, ולאפשר לה לסחור עם מדינות אחרות המוגבלות באופן דומה על ידי ארה"ב. אמברגו סחר כמו רוסיה. לא הובהר באיזה מטבע קריפטוגרפי נעשה שימוש בעסקה.
 
איראן הייתה נתונה לאמברגו כלכלי כמעט מוחלט מארה"ב, כולל איסור על כל יבוא, כולל זה ממגזרי הנפט, הספנות והבנקאות של המדינה. טהראן, עיר הבירה של איראן, היא אחת הכלכלות הגדולות שעדיין לא אימצו טכנולוגיות קריפטו.
עם זאת, מחקר שנערך בשנה שעברה מצא כי 4.5% מכלל כריית הביטקוין מתבצעת באיראן בשל החשמל הזול במדינה. כריית מטבעות קריפטו יכולה לעזור למדינה להרוויח מאות מיליוני דולרים שניתן להשתמש בהם כדי למתן את ההשפעה של סנקציות הסחר של ארה"ב. בשנת 2019, הממשלה אפשרה כריית מטבעות קריפטוגרפיים במדינה, והיא עדיין הסדירה בקפדנות את המגזר. בשנה שעברה הוא תקף את הכורים המקומיים בגלל השימוש באנרגיה שלו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה