השוק

אילון מאסק: "בתקופה זו, אנו זקוקים ליותר גז ונפט ולא פחות"

מנכ"ל טסלה נאם אמש בכנס האנרגיה בנורבגיה והביע תמיכה בשימוש בדלקים  מאובנים ואנרגיה גרעינית, לאור המשבר האנרגיה, אך עדיין ציין כי "חייב להיות לנו נתיב ברור לעתיד אנרגיה בר קיימא."
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום Zigres /Shutterstock, פייסבוק/ אילון מאסק)
דבריו של מאסק מגיעים כשברקע משבר האנרגיה הגדול ביותר שחוותה אירופה מזה שנים, כאשר רוסיה מפחיתה את אספקת הגז הטבעי לאזור והפסקת תחנות הכוח הגרעיניות בצרפת פוגעות עוד יותר באספקה. מחירי האנרגיה הסיטוניים זינקו לשיאים בחודשים האחרונים. מאסק אמר שהמעבר לכלכלה בת קיימא צריך להיות "מהיר ככל האפשר". הוא  הוסיף שלרוח האוקיינוס ​​יש "פוטנציאל אדיר שלא מנוצל" ושהוא גם חסיד של אנרגיה גרעינית.

בעוד שמדינות כמו צרפת, ספרד ושוודיה תומכות באנרגיה גרעינית, גרמניה - הכלכלה הגדולה ביותר באירופה - מתכננת לסגור את שלושת תחנות הכוח האטומיות הנותרות שלה עד סוף השנה. "אם יש לך מפעל גרעיני מתוכנן היטב, אתה לא צריך לסגור אותו - במיוחד כרגע" - הגיב מאסק על הנושא.
 
"המעבר להסתמכות על חשמל לצורך תחבורה דורש יותר חומרי סוללה כולל ברזל וליתיום, עם אילוצים הנובעים מהעיבוד שלהם לצורות מטוהרות מאוד", הוא המשיך ואף הוסיף "התעשייה הזו צריכה להתרחב בצורה מאסיבית, כדי שניתן יהיה לייצר מספיק תאים כדי להחליף את האנרגיה המסופקת על ידי דלקים מאובנים". טסלה מייצרת מוצרים לרבות מכוניות חשמליות, גגות סולאריים וסוללות התורמים להפחתת הפחמן של מגזרי התחבורה והאנרגיה. המטרה של היצרנית "תמיד הייתה להאיץ את הקיימות וזו עדיין המטרה העיקרית שלנו ללא ספק", חתם מנכ"ל טסלה את דבריו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה