השוק

מכה לטוויטר: בנק ההשקעות החליט להוריד את ההמלצה

עד השבוע האחרון היה בית ההשקעות בפוזיציה משמעותית על טוויטר אבל החשיפה בכלי התקשורת האמריקאים של בכיר בטוויטר שאמר כי הרשת החברתית הטעתה את הרשויות בנוגע לאבטחה ואכיפת מדיניות הפרטיות, גורמים לו להוריד את ההמלצה לרשת
ניצן כהן | 
וי כחול בטוויטר (צילום Pixabay ,unsplash)
חברת ההשקעות רוזנבלט סקיוריטיס מורידה היום את ההמלצה למניית טוויטר ל"נייטרלי" עם מחיר יעד של 37 דולר לעומת מחיר היעד הקודם שנקב ב-52 דולר.
הסיבה המרכזית להורדת ההמלצה לטוויטר הייתה הפרסום בכלי התקשורת הכלכלית בארה"ב לפיה בכיר בחברה התלונן בפני הרשות לניירות ערך האמרקאית כי הרשת החברתית דיווחה דיווחים לא נכונים אודות מדניות האבטחה שלה כמו גם לגבי אכיפת מדיניות הפרטיות מה שמכניס אותה לעולמות שיכולים להגיע לכדי חקירה פלילית.

בבנק ההשקעות אומרים כי לחשיפה בארה"ב של התלונה עלולות להיות משמעותיות שיגיעו גם למשפט שמתנהל בין טוויטר לאילון מאסק שטוען כי ביטל את העסקה לרכישת הרשת בגלל שלא סיפקה לו מידע אודות כמות החשבונות המזוייפים בה.
נזכיר כי בשנה שעברה הטריל אילון מאסק את וול סטריט כשהגיש הצעה לרכוש את טוויטר ביותר מ-40 מיליארד דולר. באופן עקרוני היו לא מעט רמזים כי מאסק מנסה להטריל את וול סטריט אבל לא ניתן היה לשי את האצבע בדיוק מה הוא רוצה.
כמובן שלאחר שדירקטוריון טוויטר החליט להיענות להצעתו של מאסק לרכוש את הררשת הוא נסוג בטענות שונות ומשונות. טוויטר הגישה נגדו תביעה שתחייב אותו לממש את העסקה או לחילופין לפצות את החברה.
צריך לזכור שבין ההצעה לדחיה שלה מימש מאסק מניות טסלה בסכומים אסטרונומיים של יותר מ-9 מיליארד דולר בטענה כי כספי המימוש נועדו להוות את חלקו במימון העסקה אולם גורמים (ציניקנים) בוול סטריט מעריכים שכל הההטרלה שנגעה לרכישת טווטר הייתה מסווה לכוונה של מאסק למממש מניות טסלה מבלי לפגוע בחברה ומבלי לייצר אפקט דומינו במניה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה