השוק
בעקבות מחירי הדלק: הלקוחות עוזבים את ענקית המזון
ענקית המזון "וולמארט" ממשיכה להתמודד עם ירידה בהכנסות, כאשר גם כשמחירי הדלק התמתנו בקרוב ל-20% בחודש האחרון, כאשר רבים מעדיפים לבצע את הקניות בחנויות השכונתיות ולא להרחיק עד הסניפים הגדולים של הרשת. כך עולה מסקירה של חברת ניתוח המיקום Placer.ai אשר פורסמה ב"רויטרס".
ביוני הגיעה האינפלציה בארה"ב ל-9.1%, שיא של ארבעה עשורים, בעוד שמחירי הבנזין זינקו ל-5.006 דולר לליטר בממוצע , עלייה של יותר מ-3.161 דולר שנה קודם לכן, לפי נתוני מינהל המידע האמריקאי לאנרגיה. כלומר, מחירי דלק גבוהים גרמו לירידה של מאות דולרים במאזן התקציבי של אמריקאי טיפוסי בעל הכנסה נמוכה.
זאת עשויה להיות אחת הסיבות לנתונים המאכזבים עבור קמעונאית המזון הגדולה בארה"ב. מרכזי הקניות של החברה, שגודלם בממוצע כ-190,000 רגל מרובע (17,651.6 מ"ר) ומוכרים מצרכים ומעדניות, לצד בגדים, מוצרים לבית ואלקטרוניקה, נוטים להיות ממוקמים מחוץ למטרופולינים הגדולים, מה שמחייב קונים רבים לנסוע לפחות כמה קילומטרים.
אולם בעוד שלוולמארט יש יתרון להציע מבחר גדול יותר, "המיקומים הנוחים יותר של 'חנויות בדולר' מציעים יתרון כאשר מחירי הדלק גבוהים", הסביר ג'ייסון בנוביץ, מנהל תיקים בכיר בקבוצת רוזוולט, בשיחה עם "רויטרס".
לפי הנתונים דפורסמו על ידי סוכנות הידיעות, ביקורי הקונים בחנויות "דולר ג'נרל" עלו בכל השבועות של יוני ובמשך רוב יולי, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. דולר ג'נרל מפעילה יותר מ-18,400 חנויות קטנות בארה"ב, על פי הדיווח השנתי האחרון שלה.
עוד ב-
הכתבות החמות
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה