השוק

בעקבות סכסוך עם מפיץ: עלבד תאבד מיליוני דולרים

המפיץ האמריקאי לא שילם חלק מחובו, ויצרנית המגבונים צפויה להפריש בדו"חות 8-6 מיליון דולר בעקבות זאת; הדבר יביא לאי־עמידה שלה באמות מידה שלהן התחייבה כלפי מוסדות בנקאיים, שלהם היא חייבת 356 מיליון שקל

מערכת ice | 
דולרים (צילום pixabay)
עלבד שעוסקת בייצור ושיווק מגבונים לחים, בדים ומוצרי היגיינה נשית דיווחה אתמול (ב') כי היא צפויה לרשום בדו"ח החצי־שנתי הקרוב הפרשה להפסד צפוי של 8-6 מיליון דולר במגזר המגבונים בארה"ב, וכתוצאה מכך היא עשויה שלא לעמוד בשתי אמות מידה פיננסיות הנוגעות להלוואות שנטלה מתאגידים בנקאיים.

החברה דיווחה כי היא פועלת לקבלת כתבי ויתור או הקלות לאמות המידה מול הבנקים הרלוונטיים. ההפרשה נובעת מחשיפתה של עלבד לאי־קיום הסכם פשרה שעליו חתמה באפריל האחרון עם מפיץ מוצריה בארה"ב, שבמסגרתו המפיץ היה אמור לשלם לעלבד כ־5.3 מיליון דולר בפריסה של שישה תשלומים חודשיים החל מחודש יוני השנה. בעקבות הדיווח ירדה אתמול מניית עלבד בכמעט 2%.
ברבעון השלישי של 2020, בעקבות משבר הקורונה ונסיקה בביקושים למוצרי חיטוי בארה"ב, נקשרה עלבד עם המפיץ המדובר בהסכם להפצת מוצריה בה. אולם החל מהרבעון השני של 2021 הצטמצמו הביקושים למוצרים אלו ונוצרו עיכובים במשיכת המוצרים על ידי המפיץ, וכן נוצר עיכוב בתשלום חובותיו לחברה שעמדו על 8 מיליון דולר.
בהמשך לכך, בנובמבר 2021 נקטה עלבד בהליכים משפטיים כנגד המפיץ, ובאפריל כאמור הצדדים הגיעו להסכם הפשרה. ברבעון הראשון של השנה כבר הפרישה עלבד מיליון דולר כהפסד בשל החשיפה לקיום חלקי של ההתקשרות עם המפיץ, בהמשך ל־10 מיליון שקל (כ־3 מיליון דולר) שהפרישה בעקבות אי־עמידתו של הספק בתשלומים כבר ב־2021.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה