השוק

התפוח לא נופל: אפל ממשיכה לשבור שיאים גם במשבר

אפל שברה שיא הכנסות לרבעון האביב-קיץ, ומכירות אייפון ואייפד עלו על הציפיות בכמעט 5%. עם זאת, היא כן פספסה כמה תחזיות וספגה מכה קלה בכנף מהאינפלציה המאמירה
יאיר מור | 
דוחות אפל (צילום vecteezy)
הרבעון השלישי של השנה הפיסקלית, כפי שהיא נמנית על ידי אפל, נראה שונה לחלוטין מאיך שנראו אותם שלושה חודשים עבור רוב החברות הגדולות במשק, ואפילו בתחום שבו פעילה אפל: לפי הדו"ח של החברה לשלושת החודשים שהסתיימו ב-25 ביוני, שהוצג אמש (חמישי), נראה שהמשבר העולמי פשוט לא קיים מבחינתה.
החברה רשמה הכנסות בגובה 83 מיליארד דולר – מעט מעל התחזית הממוצעת של וול סטריט, שעמדה על 82.7 מיליארד דולר, עלייה של 2% לעומת הרבעון המקביל ב-2020 ושיא של כל הזמנים בנתון הזה לרבעון האביב-קיץ של אפל; הרווח למניה עמד על 1.20 דולר, לעומת תחזיות ל-1.16; ההכנסות ממכירת אייפון הגיעו ל-40.7 מיליארד ועקפו בכמעט 2 מיליארד דולר את התחזיות למכירות בסך 38.9 מיליארד דולר של הסמארטפון הפופולארי בעולם; וטאבלטים מסדרת אייפד נמכרו בסכום כולל של 7.22 מיליארד דולר לעומת ציפיות ל-6.9 מיליארד; עם זאת, בשווקים האחרים היו התוצאות מעט מתחת לציפיות: מחשבי מק פספסו את התחזיות במיליארד דולר, עם מכירות של 7.4 מיליארד דולר לעומת ציפיות ל-8.4; המוצרים הלבישים (אפל ווטש ואיירפודס) נמכרו ב-8.1 מיליארד דולר לעומת ציפיות ל-8.8; והשירותים של אפל, שהפכו בשנים האחרונות למקור ההכנסה השני בגובהו עבודרה, פספסו את התחזיות בשיעור זעום עם מכירות בסך 19.6 מיליארד דולר לעומת תחזיות ל-19.7 מיליארד, אך עדיין עלו ביותר מ-10% לעומת לפני שנה.
במספר מדדים כן הצליחה האינפלציה להשפיע על חברת הטכנולוגיה הגדולה בעולם: הרווח התפעולי ירד בארבעה אחוזים ושליש ל-23 מיליארד דולר, והרווח הנקי צנח ב-10.5% ל19.4 מיליארד דולר.
מנכ"ל אפל, טים קוק, טען כי "תוצאות השיא של הרבעון הזה מעידות על המאמצים המתמידים של אפל לחדש, לקדם אפשרויות חדשות, ולהעשיר את חיי הלקוחות שלנו". סמנכ"ל הכספים, לוקה מַאֶסְטְרי, הוסיף כי הנתונים "מדגימים את יכולתנו לנהל את העסק שלנו ביעילות למרות סביבת הפעילות המאתגרת".
מניית החברה, שביום המסחר רשמה עלייה זהירה מאוד של שליש האחוז, זינקה בשעות המסחר המאוחר ב-3%, והחברה הכריזה על דיבידנד בגובה 23 סנט למניה שישולם עוד כשבועיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה