השוק

תחרות הסטארטאפים האנרגטית: הוכרזו הזוכים בפרסים בשווי כמיליון דולר

אסקו ישראל ואלומה קרן תשתיות הכריזו על הזוכים בתחרות הסטרטאפים הראשונה בישראל בתחום ההתייעלות האנרגטית: החברה הזוכה לשנת 2022 היא ברנמילר אנרג'י, שתקבל הזמנה מסחרית ראשונה מאסקו ישראל בהיקף של מיליון דולר ושער כניסה לשוק האסקו הגלובלי
מערכת ice | 
תחרות סטארטאפים
לראשונה בישראל התקיימה תחרות סטרטאפים שהתמקדה בתחום ההתייעלות האנרגטית, בהובלת אסקו ישראל ואלומה קרן תשתיות. אלו גאות להכריז על הזוכה במקום הראשון, חברת ברנמילר אנרג'י, העוסקת באגירת אנרגיה תרמית בשיטה מהפכנית. הפרס יכלול הזמנת טכנולוגיה בסך $1,000,000. הסטרטאפ סווילו הגיע למקום השני עם הזמנת טכנולוגיה מובטחת של $50,000 והסטרטאפ גלו-לי הגיע למקום השלישי עם 15,000 ש"ח למימון פטנטים ממשרד עורכי הדין ריינהולד כהן.
אסקו ישראל, המובילה בארץ בתחום ההתייעלות האנרגטית, יצרה שיתוף פעולה ייחודי בינה לבין מכללת אפקה, משרד האנרגיה, רשות החדשנות והתאחדות התעשיינים, במטרה לאתר טכנולוגיות חדשות המתאימות להתייעלות אנרגטית בקרב לקוחותיה. התחרות הנוכחית הינה הראשונה בסדרה של תחרויות אותן תקיים מדי שנה, ובכוונתה לפתוח את התחרות לחברות בינלאומיות בנוסף לחברות הישראליות.
דן בר משיח, מייסד חברת אסקו ישראל "הרעיון שמאחורי התחרות היה לתת לסטרטאפים הזדמנות ליישם את הטכנולוגיות החדשות שלהן בהתקנה מסחרית בקרב לקוחות ישראל תוך כדי הדרכה וליווי של אנשי המקצוע של אסקו, במטרה לשפר ולייעל את הפתרון שלהם, ולתמחר את המוצר שלהן לפי התועלת הכלכלית שלו. טכנולוגיות אלו יקרבו את ייעדי ההתייעלות האנרגטית שקבעה לעצמה ישראל בהסכמי פריז, מקור האנרגיה הנקי, הזמין והכלכלי ביותר. "
דורון ברנמילר, משנה למנכ"ל ברנמילר אנרג'י: "אנו נרגשים ומודים על הבחירה בטכנולוגיה של ברנמילר כמפתח להפחתת פליטות מזהמים ומאבק בהתחממות הגלובלית. העולם עושה היום צעדים משמעותיים במאבק זה, ופועל להפחתת פליטות ועצמאות אנרגטית וליישום פתרונות שמאפשרים להחליף דלק מזהם באנרגיה נקיה מתחדשת.
האגירה התרמית שפותחה בברנמילר מהווה כלי חשוב להשגת היעדים השאפתניים שמכוונים אליהם וגם מאפשרת להביא לחסכון כספי משמעותי עבור הלקוחות בתעשייה ובמגזר החשמל. שיתוף פעולה בין חברות טכנולוגיה כמונו לחברות לאספקת אנרגיה כמו אסקו ישראל חיוניים להבאת פרויקטים לכדי מימוש ואנחנו שמחים על שיתוף הפעולה
הנוכחי ומצפים להמשך שיתוף פעולה בפרויקטים רבים בישראל בהמשך הדרך. תודה רבה לאסקו ישראל ולחבר השופטים המכובד שבחר בנו".
התחרות התקיימה במכללה האקדמית להנדסה אפקה בתל אביב, עם תמיכה רבה ושיפוט על ידי נציגים ממשרד האנרגיה, התאחדות התעשיינים, מכללת אפקה להנדסה ומשרד ריינהולד כהן. כ-40 סטארטאפים הגישו מועמדות, 6 חברות עלו לגמר ובמהלך החצי שנה האחרונה נבחנו הטכנולוגיות במתקני הלקוחות של אסקו ישראל, ודורגו על ידי השופטים בהיבטים של: כלכליות, יעילות, ישימות וחדשנות, ובהתאם לכך נבחר הזוכה.
תחום ההתייעלות האנרגטית בישראל הוא בעל פוטנציאל אדיר, מדגיש בר-משיח, "היקף מכירת החשמל השנתית בישראל עומד על 25 מיליארד שקלים. פוטנציאל ההתייעלות השמרני ביותר על פי המומחים עומד על 20% ואף יותר. צא וחשוב כמה מיליארדים ניתן לחסוך, ללא ההתייחסות על כך שהם מייתרים את הצורך בהקמת תחנת כוח חדשות ושימוש במשאבי קרקע יקרים ונדירים עבור פרויקטים פוטו-וולטאים, טורבינות רוח וכדומה, שהם כולם זוללי קרקע, וחיסכון בהולכת האנרגיה מאזורי הייצור בפריפריה לאזורי הביקוש במרכז."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה