השוק

ביקושים של כ-2 מיליארד שקל בהנפקת אג"ח רשות שדות התעופה

למרות הביקושים הגבוהים בוחנים בחברה במשותף עם משרד האוצר והתחבורה אם לקחת את הכסף או סכום קטן ממנו; גורם כלכלי בכיר: ההכנסות של הרשות בחודשים האחרונים גבוהים ממה שחשבנו כשיצאנו למהלך
ניצן כהן | 
עומסים בנתב"ג (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
ביקושים של כ-2 מיליארד שקל נרשמו בהנפקת האג"ח ההיסטורית של רשות שדות התעופה. ל-ice נודע כי באופן חריג ביותר נציגי המדינה והחברה בוחנים אם לקחת בכלל את הכסף או רק חלק קטן ממנו בשל העובדה כי הרשות אינה זקוקה כלל לכסף.
צריך להבין את התהליך המוזר שעובר בשעה האחרונה ברשות שדות התעופה. החברה יצאה להנפקה היסטורית של אגרות חוב. המשקיעים באופן טבעי הסתערו על ההנפקה וכעת מתברר כי החברה כלל אינה זקוקה לכסף או בטח לא לכולו ולכן מתכנסים נציגי משרדי האוצר, התחברות והחברה לדון אם לקחת חלק קטן מהכסף רק כדי להשלים את המהלך.

גורם כלכלי בכיר אמר ל-ice כי הכנסות רשות שדות התעופה בתקופה האחרונה גבוהות לאין ערוך ממה שצפו כשיצאו לתהליך ההנפקה ולכן נוצר מצב מוזר בו החברה יצאה היום להנפקה, למרות שאין לה צורך בה. המשקיעים הסתערו ופתאום מתגלה תמונה שיכולה להביא למצב אבסורדי בו החברה לוקחת כסף מהשוק רק כי "לא נעים" מהמשקיעים.
להנפקת רשות שדות התעופה יש משמעות הרבה יותר גדולה מאשר הכסף והיא השקיפות וההכרח לעבוד לפי כללי נוקשים וחוקים נוקשים שכרגע ניתן להגמישם לפי צרכים פוליטיים. באופן עקרוני רשות שדות התעופה והדרג הפוליטי מעוניינים להשאיר את הרשות תחת הרדאר אבל משבר הקורונה והלחץ של הממשלה למשוך מהרשות דיבידנדים שלח אותה לשוק ההון.
תהליך ההנפקה היה מעניין מאוד בשל לחצים שונים ומשונים של הדרג הפוליטי, הדרג המקצועי באוצר ובמשרד התחבורה (שרוצים התנהלות תקינה והכפפה של הרשות לחוק ני"ע) וכמובן ועדי העובדים האימתניים. בסופו של דבר נפל הפור והחברה יצאה היום להנפקה.
בשלב הזה, טרם התקבלו החלטות אם לקחת את כל הכסף, חלקו הארי או חלקו הקטן. למעשה מונפקות היום שתי סדרות אג"ח, שתיהן בדירוג מושלם של AAA, צמודות מדד בתשואות של כ-2%. בקיצור חלום של הנפקה. סדרה אחת תיפרע בעוד 8 שנים וסדרה שניה בעוד 6 שנים. 
את רשות שדות התעופה ליוו בהנפקה עורכי הדין אודי אפרון, יהודה גינדי ומשה לשם ממשרד מ. פירון ושות'.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה