השוק
קוקה-קולה כבר מאחוריה: יצרנית הממתקים שמתפוצצת בהכנסות
ענקית הממתקים הפרטית מארס חשפה בדרך אגב את ההכנסות שלה, והיממה את השוק. אז זהו, שמסתבר שההכנסות העצומות לא מגיעים רק מהממתקים
עסקים מתוקים: יצרנית הממתקים מארס, חברה פרטית, חשפה מספרי מכירות מרהיבים. ביום רביעי שעבר, ענקית ייצור הממתקים, שמשווקת בין היתר את הממתקים Mars, Snickers, M&Ms ו-Skittles , סיפקה הצצה נדירה לגבי הצמיחה הדרמטית שלה לאחרונה. בהצהרה כי המנכ"ל גרנט פ. ריד עוזב את תפקידו, חשפה החברה גם כי המכירות צמחו ב-50% לכמעט 45 מיליארד דולר ב-2021. בעוד שההכנסה הכוללת יכולה לכלול גם מקורות הכנסה משלימים, המכירות בדרך כלל מהוות את עיקרן.
המספר הזה כנראה מציב את החברה מעל קוקה קולה, שדיווחה על הכנסות שנתיות של 38.7 מיליארד דולר ב-2021. מספר העובדים של מארס גדל באופן משמעותי בזמן שריד עמד בראש החברה, מ-2014 עד 2022, ויותר מהכפיל את עצמו - מ-60,000 ל-140,000, כך לפי ההצהרה.
הצמיחה של מארס עולה בהרבה על זו של חברות מזון אחרות באותה תקופה. ההכנסות של הרשי'ז, למשל, גדלו מ-7.4 מיליארד דולר ב-2014 ל-8.9 מיליארד דולר ב-2021, על פי הדוחות השנתיים של החברה.
אחרים אף ראו צמיחה שלילית בשנים האחרונות. בשנת 2020, למשל, ההכנסות של קוקה קולה ירדו מ-37.3 מיליארד דולר ב-2019 ל-33 מיליארד דולר, לפי הדוחות השנתיים של החברה מאותן שנים. ירידה זו נבעה ככל הנראה מכך שצרכנים נהגו באופן יותר חסכני במגפה, פחות יצאו לקניות וכמובן פחות רכשו מוצרים עבור מסיבות וכד'.
אבל כאמור אצל מארס קרה ההפך, למרות שיש לה שוק צרכני דומה לשאר חברות הממתקים. כיצד זה קרה? התשובה היא מודל עסקי מגוון, ומה שנראה כעסק רווחי במיוחד לחיות מחמד. החברה היא לא רק יצרנית ומפיצה של ממתקים מוכרים, אלא אחת הספקיות הגדולות בעולם של שירותי טיפול בחיות מחמד. בשנים האחרונות, העסק הזה של החברה ראה צמיחה משמעותית. יותר ממחצית מעובדי החברה - 85,000 - שייכים כעת לזרוע הטיפוח שלה לחיות מחמד, כך על פי האתר של מארס.
ב-2015, רכשה מארס את Blue Pearl, אז הרשת הגדולה ביותר של מרפאות לבעלי חיים מיוחדים וטיפול חירום בארה"ב. שנתיים לאחר מכן, היא רכשה את VCA Animal Hospitals שבסיסה בלוס אנג'לס, וב-2018 היא רכשה את Linnaeus Group. עם הרכישה האחרונה, מארס הפכה לאחת מספקיות הטיפול הווטרינרי המובילות בבריטניה.
טיפול בחיות מחמד היה מגזר צומח לאורך המגיפה, והכניס 123.6 מיליארד דולר בשנת 2021, על פי איגוד מוצרי חיות המחמד האמריקאי. בשנת 2019 לבדה, הצרכנים הוציאו 97.1 מיליארד דולר על טיפול בחיות מחמד.
עוד ב-
כחברה פרטית-משפחתית, שמניותיה לא בידי הציבור, מארס אינה נדרשת לפרסם דוחות כספיים לציבור. בשנת 2020, משפחת מארס דורגה במקום השלישי ברשימת "שושלות של מיליארדרים" של פורבס.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה