השוק

חברת כרטיסי האשראי MAX תאפשר צבירת הטבות בביטקוין

הניסיון לחדש ולתפוס הובלה בשוק כרטיסי האשראי הרועש וגועש מביא את חברת MAX להשיק שירות מעניין והוא צבירת הטבות בביטקוין; לא בטוח עד כמה מדובר בגיים צ'יינג'ר אבל בהחלט בגימיק מעניין

ניצן כהן | 
רון פאינרו (צילום הדר דולן)
התחרות בשוק כרטיסי האשראי גורמת לכך ששלושת החברה מנסות להשיק מוצרים חדשים במטרה שאחד מהם יהיה גיים צ'יינג'ר ויהפוך אותם למובילה בענף. חברת כרטיסי האשראי MAX השיקה שירות שהוא מעניין, לא בערך שהוא נותן ללקוחות אלא יותר מהעולמות של "רכיבה על אופנות".
נסביר לרגע במה מדובר. אם בכרטיסי האשראי שהם מועדון "נוסע מתמיד" הרי שניתן על כל רכישה רגילה לקבל נקודות כדי שמתישהו בסופו של יום ניתן יהיה לרכוש כרטיס טיסה במחיר מוזל. בכרטיסי מועדונים אחרים יש הטבות אחרות. אחד הכרטיסים של MAX הוא כרטיס שמחזיר כסף בשיעור מסוים מכל עסקה כשבסופו של יום מקבל הלקוח גיפט כארד למימוש באחת הרשתות.

MAX עולה שלב נוסף בעולם המועדונים שלה והשיקה כרטיס אשראי שאת ההטבה שלו מקבלים בשברירי ביטקוין. מדובר בהטבה חמודה שהיום יש לה איזה שווי כספי אבל ובעיקר מדובר בגימיק יפה בעיקר כי MAX מנסה למצב את עצמה כחברה המתקדמת יותר מבין שלושת חברות כרטיסי האשראי ומה אם לא הטבה בקריפטו, הכוכב התורן במהדורות החדשות, כדי לנסות לגרוף עוד כמה נקודות את הלקוחות, חובבי המבטע הדיגיטליח הפופולרי. 
כרטיס האשראי החדש מושק בשיתוף Bits of Gold ו-VISA, הצובר ביטקוין בהתאם למחזור העסקאות בכרטיס האשראי. הכרטיס החדש קיבל את האישורים הרגולטוריים הנדרשים. עם קבלת והפעלת כרטיס הויזה MaxBack Crypto, ייפתח עבור הלקוחות חשבון ייעודי על ידי Bits of Gold, אליו יועבר הסכום שנצבר מהקניות בכרטיס בשקלים ו-Bits of Gold תמיר אותו אוטומטית לחלקי ביטקוין.
בעלי הכרטיס החדש יוכלו לעקוב אחר יתרת הביטקוין שנצברה באפליקציה הרגילה של החברה. בחשבון שנפתח ב-Bits of Gold, יוכלו מחזיקי הכרטיס לקנות ביטקוין, אית'ריום ובהמשך מטבעות נוספים. על פי חברת MAX, ניתוח שוק המטבעות והנכסים הדיגיטליים בישראל, שפרסמה חברת TASC בחודש מרץ האחרון, מוערך כי בישראל 3% - 4% מהאוכלוסייה הבוגרת משקיעים בתחום המטבעות הדיגיטליים, בבריטניה 4.5% ובארה"ב למעלה מ-10%.
כ-70% ממשקיעי הקריפטו בישראל הם גברים, כ-58% הם בעלי השכלה אקדמאית, כ-55% הם בני 21-40 (בהשוואה ל-40% מחלקם באוכלוסייה), כ-72% מחזיקים בשווי מטבעות הנמוך מ-10,000 שקל, ו-96% מחזיקים בשווי הנמוך מ-100,000 שקל, כ-30% מהמשקיעים חוו הונאה או מכירים מישהו שחווה הונאה בתחום ולמעלה מ-80% טרם ניסו למשוך את כספם חזרה למערכת הבנקאית.
מהנתונים של חברת Max, בשנת 2021 ביצעו מאות אלפי לקוחות החברה עסקאות בעסקי קריפטו, במאות מיליוני שקלים. עד עתה, רכישת מטבעות דיגיטליים בכרטיסי אשראי ישראלים סווגו כעסקאות המתבצעות בחו"ל ולכן הן כוללות עמלת המרת מט"ח.
 
מאיר אהרוני, סמנכ"ל פיתוח עסקי, טכנולוגיה וחדשנות ב-Max, מסר: "אני שמח שהחזון של Max להנגיש ללקוחותיה את האפשרות לצבור ולרכוש קריפטו מקבל רוח גבית מהרגולציה. השקת הכרטיס MaxBack Crypto הינה אבן דרך חשובה נוספת במסגרת האסטרטגיה שלנו, להרחיב את סל השירותים הפיננסיים אותם אנו מציעים. אין סיבה לרכוש קריפטו בחו"ל כשניתן לעשות זאת באופן בטוח ומוכר עם חברת כרטיס האשראי שלך, והחברה הוותיקה והמפוקחת בישראל למטבעות קריפטו, Bits of Gold."
יובל רואש, מנכ"ל Bits of Gold: "שיתוף הפעולה שלנו עם Max פותח לישראלים את שער הכניסה לעולם הפיננסי החדש. מטבעות דיגיטליים נמצאים בכל מקום - בקופות הפנסיה של האמריקאים, בבנקים ובגופי ההשקעה המתוחכמים ביותר בעולם. אנחנו יוצרים כאן לישראלים את האפשרות הנוחה ביותר שפותחה עד כה, להחזיק ביטקוין ולהיכנס אל תוך המהפכה שעוברת המערכת הפיננסית העולמית".
סבי וסליבה, סמנכ"לית ומנכ"לית Visa ישראל, יוון, מלטה וקפריסין, אמרה: "אנו נרגשים לקראת השקה חדשנית זו בישראל, מכיוון שהעניין והביקוש למטבעות דיגיטליים, מצרכנים ובתי עסק כאחד, הולכים ומתעצמים. 3.5 מיליארד דולר הוצאו בכרטיסי Visa צמודי קריפטו בשנה האחרונה.
"למרות שמדובר רק בחלק קטן מאוד מההוצאה הכוללת בכרטיסי Visa, הוצאה זו גדלה באופן משמעותי בזמן קצר, בהתחשב בכך שלצרכנים לא היו אפשרויות משמעותיות זמינות לפני שנה. ב-Visa, אנו רוצים להעניק ערך מוסף לכל צורות תנועת הכסף, בין אם מקורן ברשת Visa או מעבר לה. זוהי אסטרטגיית 'רשת הרשתות' שלנו, המאפשרת לנו לשמש כגשר המחבר את פעילות הקריפטו עם השותפים שלנו ועם רשת בינלאומית של 100 מיליון בתי עסק".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה