השוק

מאסק בדרך לגיוס ענק ב-spaceX: זו הערכת השווי החדשה

פרוייקט החלל של מאסק בדרך לסבב גיוס ענק של כ-1.725 מיליארד דולר, לפי הערכת שווי של 127 מיליארד דולר, כך עולה מתכתובת מייל פנימית בחברה
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום unsplash, אינסטגרם/ אילון מאסק)

SpaceX תצא לסבב גיוס ענק, תחת הערכת שווי של כ-127 מיליארד דולר. כך מדווח הבוקר (שני) ה-CNBC. לפי תכתובת מייל פנימית של החברה אשר נחשפה במגזין האמריקאי, כדי לקדם את מיזם החלל מבקשים בחברה להכניס הון חדש של עד 1.725 מיליארד דולר, במחיר של 70 דולר למניה.

כזכור, SpaceX פיצלה את מחיר המניה שלה בפברואר, מה שהפחית את המניה הרגילה ל-56 דולר למניה, וכעת הערכת השווי החדשה מייצגת עלייה של 25%. עוד פורסם כי SpaceX תבצע גם מכירה משנית למקורבים בחברה ולבעלי מניות קיימים תמורת עד 750 מיליון דולר במניות רגילות. החברה מבצעת הנפקות משניות אלה באופן קבוע, שכן נותרה פרטית יותר מ-20 שנה מאז הקמתה.
 



עד כה, בעסקים עתירי הון, SpaceX גייסה 337.4 מיליון דולר בדצמבר ו-1.16 מיליארד דולר במימון הון באפריל האחרון, על פי מסמכים רגולטוריים. החברה מתחרה במיזם החלל בלו אוריג'ין של ג'ף בזוס ששימש מנכ"ל אמזון לשעבר, ובווירג'ין אטלנטיק של המיליארדר ריצ'רד ברנסון בקונסטלציה המתפתחת של מיזמי רקטות מסחריים.
 


SpaceX כבר שיגרה מטענים רבים ואסטרונאוטים לתחנת החלל הבינלאומית של מינהל האווירונאוטיקה והחלל הלאומי (NASA), כולל 20 שיגורי רקטות רק השנה ואמורה להכניס לשגרה טיסות מסחריות אזרחיות מלאות בשנים הקרובות.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה